- lör 14 jun 2014, 00:41
#872162
Hej!
har haft problem sen dag ett med sotiga stift... har bytt hela fördelaren, gått igenom den och smörjt, brytare, kondensator, lock, kablar, spole och stift. (körde med rekommenderade ngk bp6hs stift.) resterande grejer är av de mesta fabrikatet beru och facet spolen är original och fördelaren original fräsch begagnad. sen böt jag membran och satte dit ett nytt bränslefilter innan förgasaren. stor skillnad så klart näst intill perfekt gång och gensvar men inte helt hundra... slutade med att jag böt förgasare med insug och allt för att slippa ha skarver där jag antagligen skulle se till att få tjyv läckor och sen en fräsch och ny grenrörs packning emellan men ändå inte! rätt färg på två av stiften men sotig elektrod proslinet är väldigt fint choklad brun men de andra två är genom svarta.
nu fick jag nog och tänkte testa att köra med ngkbp5hs istället å se om det blir bra! än så länge är det riktigt bra jag har inte inspekterat stiften än tänkte åka några dar först å sen titta men som de känns så är de perfekt! man känner verkligen att de är riktigt bra och pålitlig gnista hela vägen fram och nu rena stift så att han inte missar nån stans eller är tråkig vid start! tändningen är ställd av mitt öra vilket är fel antagligen men får jag säga de själv så kan jag inte vara många grader ifrån!
de jag vill veta är om de finns nå risker med att köra så här? de verkar ju bra nu men motorn är inte gjord för att gå på dom här...
har haft problem sen dag ett med sotiga stift... har bytt hela fördelaren, gått igenom den och smörjt, brytare, kondensator, lock, kablar, spole och stift. (körde med rekommenderade ngk bp6hs stift.) resterande grejer är av de mesta fabrikatet beru och facet spolen är original och fördelaren original fräsch begagnad. sen böt jag membran och satte dit ett nytt bränslefilter innan förgasaren. stor skillnad så klart näst intill perfekt gång och gensvar men inte helt hundra... slutade med att jag böt förgasare med insug och allt för att slippa ha skarver där jag antagligen skulle se till att få tjyv läckor och sen en fräsch och ny grenrörs packning emellan men ändå inte! rätt färg på två av stiften men sotig elektrod proslinet är väldigt fint choklad brun men de andra två är genom svarta.
nu fick jag nog och tänkte testa att köra med ngkbp5hs istället å se om det blir bra! än så länge är det riktigt bra jag har inte inspekterat stiften än tänkte åka några dar först å sen titta men som de känns så är de perfekt! man känner verkligen att de är riktigt bra och pålitlig gnista hela vägen fram och nu rena stift så att han inte missar nån stans eller är tråkig vid start! tändningen är ställd av mitt öra vilket är fel antagligen men får jag säga de själv så kan jag inte vara många grader ifrån!
de jag vill veta är om de finns nå risker med att köra så här? de verkar ju bra nu men motorn är inte gjord för att gå på dom här...