Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
daSea skrev:Häromdagen var vi och handlade. Eftersom alla extra breda familjeparkeringar var upptagna (inte helt ovanligt att dessa upptas av feta BMW:s och Mercor med ännu fetare förare i pensionärsålder...), så parkerade jag familjeracern bortanför alla andra, ensam med ett 10-tal parkeringar lediga till närmsta bil... När man sedan kommer ut efter handlingsturen så är det naturligtvis någon sällskapssjuk jävel som parkerat bredvid min bil... riktigt när också... till råga på allt ser det även ut att vara en familjebil då man ser en barnstol i framsätet... hur tänker man då... Då behöver man ju ofta lite extra utrymme för att det ska gå smidigt och för att man vill vara på den säkra sidan och inte ställa till med repor på egen eller andras bil... Orkade inte trixa in både storkille i barnstolen fram och fruga bakom honom, utan körde först fram några m till framförvarande parkeringsruta innan vi lastade in alla... Det finns folk till allt!

Bild
Ha ha ha... underbart. Visst blir man irriterad!? Jag gör så själv ibland bara för att retas :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Sånt kan ju slå tillbaka... i allafall om man inte ställer sig tillräckligt långt bort. Folk (även jag) blir jäkligt irriterad på sånna som inte kan parkera normalt, och vissa tar det ju som sin uppgift att då parkera så jävligt som möjligt bredvid den bil som står illa. Själv bryr jag mig för mycket om min egen bil för det, och knyter mest näven i fickan.. ;)
parking_idiot.jpg
parking_idiot.jpg (59.22 KiB) Visad 432 gånger
:mrgreen:
börne skrev:Jag parkerar långt iväg & gör mig jävligt bred. Ställer mig över två rutor, parkerar snett & jävligt & för det mesta är där en halv ruta till närmaste bil.
+1

Undra vem som sätter bredden på parkeringsrutorna, det borde vara bättre med en bättre minimigräns om hur liten en parkeringslucka får vara. Bilarna blir ju bredare och bredare en ny S60 är ca 6-7 cm bredare än V70N.
Användarvisningsbild
av börne
joel80 skrev:Sånt kan ju slå tillbaka... i allafall om man inte ställer sig tillräckligt långt bort. Folk (även jag) blir jäkligt irriterad på sånna som inte kan parkera normalt, och vissa tar det ju som sin uppgift att då parkera så jävligt som möjligt bredvid den bil som står illa. Själv bryr jag mig för mycket om min egen bil för det, och knyter mest näven i fickan.. ;)
parking_idiot.jpg
:mrgreen:
Hahahaha....

Det där har aldrig hänt, men skulle det hända får man kanske tänka om. Jo jag kan själv bli småilsken när folk inte kan "köra" men det gäller ju bara alla andra :mrgreen:
av mattish
simonhalmstad skrev:
börne skrev:Jag parkerar långt iväg & gör mig jävligt bred. Ställer mig över två rutor, parkerar snett & jävligt & för det mesta är där en halv ruta till närmaste bil.
+1

Undra vem som sätter bredden på parkeringsrutorna, det borde vara bättre med en bättre minimigräns om hur liten en parkeringslucka får vara. Bilarna blir ju bredare och bredare en ny S60 är ca 6-7 cm bredare än V70N.
Det är väl bättre med automatiserade bilar så parkeringsrutorna kan krympas till ett minimum och man slipper allt vad dörruppslag och skrap innebär ;)
Användarvisningsbild
av xerent
mattish skrev:
simonhalmstad skrev:
+1

Det är väl bättre med automatiserade bilar så parkeringsrutorna kan krympas till ett minimum och man slipper allt vad dörruppslag och skrap innebär ;)
Du menar att självkörande bilar kan parkera så perfekt att du inte ens kommer ut ur bilen efteråt? :lol:
av mattish
xerent skrev:
mattish skrev:
Du menar att självkörande bilar kan parkera så perfekt att du inte ens kommer ut ur bilen efteråt? :lol:
Du lämnar bilen innan du säger åt den att parkera.. Visste du inte det ;)

[youtube]-hChCinYfzg[/youtube]
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]