Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
ja, det är uppenbart att vissa vill ha allt utan att vilja betala för sig.
Kan det vara "generation gratis" som är i farten.
Men som jag påpekat kan man få Volvo Originalservice även på andra håll än i volvoverkstaden.
Självfallet ingår då inte ngn mjukvaruuppdatering helt enkelt för att t.ex. Mekonomen inte har Vida.
En stämpel i serviceboken för du hur som helst och alla garantier är fortfarande giltiga.
Vill man nu iaf ha den där servicemjukvaran å sin anpassade service kostar den inte så många hundringar extra, inte här i satn iaf, men det skiljer kanske det ochså. Sensus 3.0 gick lös på runt 500ingen om jag inet mins helt fel, och då var det lite mek för dom. En vanlig servicemjukvara injekteras ju medans oljan rinner ur.
Vojje skrev:ja, det är uppenbart att vissa vill ha allt utan att vilja betala för sig.
Men som jag påpekat kan man få Volvo Originalservice även på andra håll än i volvoverkstaden.
Självfallet ingår då inte ngn mjukvaruuppdatering helt enkelt för att t.ex. Mekonomen inte har Vida.
En stämpel i serviceboken för du hur som helst och alla garantier är fortfarande giltiga.
Jag betalar för mig och har inte klagat på priset (och enligt vad jag kommer ihåg så har jag alltid fått mjukvaru-uppdatering också).
Så nej, det är inte generation gratis - det är generation sanning och konsekvens som är i farten. Säger man något ska man hålla sig till det. I annat fall bör man säga något annat.. Vad mekonomen gör eller inte gör har jag ingen aning om och det hör inte riktigt hit eftersom de inte lovat uppdatering med orginalservice.
Vojje skrev:ja, det är uppenbart att vissa vill ha allt utan att vilja betala för sig.
Jag betalade glatt för den riktiga servicen. Några hundra hit eller dit är ju en piss i oceanen. Det jag blev förbannad på var att jag tycker det är falsk marknadsföring. Ge mig hellre en offert på det högre priset direkt, betala kan jag och gör jag.
megalooser skrev: Vad mekonomen gör eller inte gör har jag ingen aning om och det hör inte riktigt hit eftersom de inte lovat uppdatering med orginalservice.
Kan inte annat än hålla med. Vill jag snika går jag till snikverkstan som är ärlig med att det blir ej volvostämpel och inga uppdateringar.
crumpets skrev:"En komplett och kompetent bilvård är naturligtvis kärnan i Volvo Originalservice. Men du får även tillgång till en lång rad andra tjänster som gör både ditt verkstadsbesök och livet med bilen smidigare. Till exempel ingår en Personlig Servicetekniker, fri uppdatering av bilens mjukvara och Volvo Assistans – helt utan extra kostnad."

GÅR inte att tolka på annat sätt än att gör man service enligt serviceschemat på volvo orginalserviceverkstad så SKA dessa saker ingå. Anpassad basservice ÄR en del av serviceschemat och det är inte konstigt att då anta att det SKA ingå även i den.
Stäm dem tillbaka till stenåldern. Du kan ju inte förlora målet. Jag kom till samma insikt som du för några år sedan när min bil fick en anpassad basservice, men jag ryckte på axlarna och var helt okej med att uppdatering inte ingick i denna lilla service. Jag kände mig inte det minsta lurad. Det handlar nog om hur man väljer att reagera.
HAH! Idag får jag triumfera. På väg till jobbet hörde jag radioreklamen igen, det var tur att den inte slutat gå. Där säger de klart och tydligt. I volvo orginalservice ingår ALLTID assistans och senaste mjukvaran. Observera: I. volvo. orginal. service.
Är en anpassad service en del av orginalservice? Ja. De sa alltid. Alltid betyder bara en enda sak för mig. Observera att jag inte försöker mata trollet här, utan det är mer ett påpekande till er andra än Vojje. Alltid betyder i min värld alltid.
Att det inte ska ingå någon mjukvara i basservice är någon övertolkning av ÅF, som säkert sparar några hundralappar i avgift till Volvo per service
Men jag är övertygad om att det är meningen att det ska ingå, och att vissa ÅF slingrar sig, medans andra levererar som det är tänkt

Har alltid fått mjukvaran uppgraderad, oavsett vilken nivå av service det varit
Användarvisningsbild
av sthlm
Senaste uppdateringen till D5 -13 var tydligen ingen hit iallafall.
Bromsa mot ett rödljus och rulla fram så rycker/dunkar växellådan till vilket den inte gjorde innan.
Felet är känt och lösning väntas från Volvo senare i år.

Detta enligt ett telefonsamtal igår till en större firma som servar Volvo och som uppdaterade mjukvaran för två veckor sedan.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" friktio[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]