Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Om inte jag minns fel så kunde man på MY14 bara dela via blåtand. Men på min MY15 har jag internetdelning på iPhonen och då kunde jag välja att Sensus skulle ansluta via det istället.

Var faktiskt lite roliga appar med! Väder, ljudböcker, radio, park & pay osv :D
Det går att dela internet via internetdelning även på MY14.
MrWinter skrev:
PFA skrev:Jag kör handsfree via bluetooth och Amanda (som min minsta dotter valt att kalla henne) läser snällt upp inkommande SMS (som kommer under tiden mobilen är uppkopplad mot bilen). SMS'et syns även i 7"-skärmen. Fina grejer :) Har en XC60 MY14.

Körde en hyrbil härom veckan som hade funktionen där Amanda snällt talar om för en vad sms innehåller. Och de var inte sensus connnect touch på den. Men på min V60 MY14, uttagen 201344, finns inte den funktionen, även layouten är lite annorlunda på den med Amanda. Är de någon som har koll på ifall det kommit en uppdatering, och vad mer exakt är det som ska uppdateras? Läst runt lite på nätet, och de verkar på folk, som att div. volvoverkstäder inte riktigt har koll på dessa uppdateringar.

Märkte även att uppläsningen av sms bara verkade fungera på Android, provade koppla in Iphonen jag har som jobblur, men den hade inte några alternativ för sms.
Amanda funkar på Blackberry (som jag inom kort äntligen ska byta ut). Kom vi fram till om Amanda fungerar med IPhone?
Grodan99 skrev:Det är ju inget nytt Sensus Connect system för MY15. Enda skillnaden är att den senaste uppdateringen ligger i vid leverans, medan MY14 får vänta någon/några veckor till. Så det är precis samma system.
Sensus Connected Touch tillverkas av Parrot medan MY15 Sensus Connect tillverkas av Mitsubishi MELCO. Låter som en hårdvaruuppgradering som kommer att erbjudas till huvuddelen av MY14 (tom chassinr 180769) i mina öron. Eller är det någon som vet säkert?
philipsguy skrev: Sensus Connected Touch tillverkas av Parrot medan MY15 Sensus Connect tillverkas av Mitsubishi MELCO. Låter som en hårdvaruuppgradering som kommer att erbjudas till huvuddelen av MY14 (tom chassinr 180769) i mina öron. Eller är det någon som vet säkert?
Men vi snackar ju inte om Sensus Connect Touch.....utan Sensus Connect. Touch är ju ett helt annat system.
V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]