Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Hej alla glada!

Jag har ett litet problem med min S70 glt -98, att rätt som det är så börjar laddningslampan att blinka till o från, har ett nytt batteri sen i somras. Lampan blinkar även om det är minimalt med förbrukare påslagna, misstänker att det är laddningsregulatorn som håller på att säga upp sig. Jag lyssnade med Bilia, då jag köpte bilen för 1 år sen, ang ett missljud, som jag hade, trodde det var aggregatremmen, men det var spännrullen som behövde lite omvård (5-56) och då sa man att det var ett verkstadsbesök som gäller om man ska byta remmen, skulle ta ca 1,5 tim i anspråk, ska tydligen ner med innerskärm + en massa annat för att byta och det ska visst gälla generatorn med.
Är det så bökigt?
Användarvisningsbild
av #27
Att byta rem är inte så svårt tar ca 5min men glöm inte hur den satt...
Att byta generator är lite pyssel med men inte så svårt om man har skruvat lite.. saker som ska bort servopump, övrekylarslang div fästen...

Obs glöm inte att ta bort minus kabeln om du byter generator...
Användarvisningsbild
av lellec56
#27 skrev:Att byta rem är inte så svårt tar ca 5min men glöm inte hur den satt...
Att byta generator är lite pyssel med men inte så svårt om man har skruvat lite.. saker som ska bort servopump, övrekylarslang div fästen...

Obs glöm inte att ta bort minus kabeln om du byter generator...

Jag lyssnade med ännu en Bilia-verkstad och de sa ungefär samma sak, att framdelen på bilen i princip ska plockas ner för att byta generator, samtidigt så fick jag en prisuppgift på arbete o material, det ska landa på 5561:- :evil:
Ska definitivt jaga en annan verkstad
Vilken intervall är det för att byta remmen?
Användarvisningsbild
av #27
Hjälpaggregatsremen ska bytas vid 9000mil på en -98.
Användarvisningsbild
av mr.konsum
hade samma fenomen på min v70 glt -98 men bara vid kall väderlek bytte rem och rulle, sen funkeda allt perfekt!! älskar verkligen denna bilen har haft den i 3 år nu det enda som är akutbytt är ett hjullager fram och abs-givarna bak annars har den gått helt problemfritt i 5000 mil 22600 mil på mätaren nu kanonbil!!!
Användarvisningsbild
av #27
lellec56 skrev: Jag lyssnade med ännu en Bilia-verkstad och de sa ungefär samma sak, att framdelen på bilen i princip ska plockas ner för att byta generator, samtidigt så fick jag en prisuppgift på arbete o material, det ska landa på 5561:- :evil:
Ska definitivt jaga en annan verkstad
Vilken intervall är det för att byta remmen?
Vad kostade generatorn och vad kostade arbetet eller fick du bara en prisuppgift vad allt kostade..

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]