Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Det är väl upp till var och en, men om inte jag orsakat raset skulle jag se till att få en oberoende bedömning. Du kanske har obegränsat med tid/pengar,det är inte alla som har det. Såg du Plus förra vecka, han med Saaben kom med i tv med en gammelbil, och det var ju en Saab :roll: Här snackar vi ju Volvo. ta ett kik i plånkan och se hur mycket f-b du har råd att bli.
av cme
Hej igen!
Nu är remmen bytt och motorn spinner tyst och fint. Den "gamla" som gått 190km ser jättefin ut men har en tjockleksvariation på 0.6mm när man mäter med skutmått. Detta ga upphov till att spännare rörde sig vilket ledde till ljud. Jag kan inte bedömma risken för ett kommande haveri men tror inte det var överhängande. Kanske hade fjädern i remspännaren med tiden utmattats eller krypit och tappat spänningen.

cme
av *pettson*
cme skrev:Hej igen!
Nu är remmen bytt och motorn spinner tyst och fint. Den "gamla" som gått 190km ser jättefin ut men har en tjockleksvariation på 0.6mm när man mäter med skutmått. Detta ga upphov till att spännare rörde sig vilket ledde till ljud. Jag kan inte bedömma risken för ett kommande haveri men tror inte det var överhängande. Kanske hade fjädern i remspännaren med tiden utmattats eller krypit och tappat spänningen.

cme
ska inte finns en så stor variation. Det är ett fabrikationsfel och det bör återförsäljaren för remmen täcka utan problem.

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]