- sön 03 aug 2014, 20:45
Uppdatering!!
The never ending story fortsätter ;)
Fick ett ryck och bytte tändstiften trots att dessa var bytta av förra ägaren på mekonomen verkstad för ca:3000mil sedan
Satte i NGK Iridium BKR6EIX och nollade alla felkoder igen. Nu gick bilen bättre och jag har inte fått några larm alls. ( Var troligen dom gammla som löste ut knacksensorerna...)
Bytte även avgassystem då detta var helt slut och läckte i bakre burken. Blev ett ferrita sportsystem nu när skruvat hade 15% rabatt..
Bilen kändes mycket bättre och jag investerade i ett BSR steg 1 ppc nu när dom hade 20% rabatt.
Det tråkiga är att bilen fortfarande tvekar ibland vid gaspådrag( Ibland laddar på som tusan för att ibland tveka) Går bättre om man axar med halvgas än med helgas och när man laddar ur den och släpper gasen är det som den fortsätter gasa någon millisekund?? Känns inte som om laddet uteblir snarare tändningen eller gasen på något sätt
UPDATERAT Felkoder!!
Läste ut felkoderna idag med vida och hade fått ett par nu igen
ECM-3410
ECM-3420
ECM-917F
CEM-1A5D
ECM-902A
Är detta gasspjällets klassiska felkoder eller är det gaspedalsgivaren??
Gjorde även ett ETM test i vida idag och fick 3,07graders avvikelse och det är väl helt ok??
Har känt på tändspolarna efter att jag kört och alla är lika varma. Har satt dit ny skyddsslang till kablarna till tändspolarna då dessa hade smulat sönder sig.
Någon som har något tips??? Börjar bli jäkligt uppgiven nu :(
Tacksam för alla uppslag..