Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som har erfarenhet av automatisk avbländning av ytterbackspeglar?
Om man då har tonade rutor som dämpar ljuset från bakomvarande bilar och sensorn sitter ju i innerspegeln, hur blir det då?
Man upplever kanske inte ljuset bakifrån i innerbackspegeln som störande men kanske skarpare då från dom 2 andra.

Är nu äntligen i slutfas med förhandlingar med olika Volvo handlare samt på hemmafronten där det sista är om vi skall ha tonade rutor eller inte.
Själv tycker jag att bilen ser bättre ut med tonade rutor men efter många provkörningar/provsittningar/hyrbil med olika säten osv osv så märkte frugan en tendens till åksjuka där bak om det var tonade rutor. Finns det någon som haft samma känsla?
Hon var inte helt nöjd vid mörkerkörning i heller
Det blir hon som kommer att köra mest ändå för själv har jag egen servicebil (med tonade rutor) i jobbet.

Senaste specen är:
Volvo XC60 D4 Summum Business E
Motor: Diesel 4-cyl 181hk
Växellåda: Automat AWTG-81
Inredning: Läder Sport Mörkgrå
Färg: Twilight Bronze Met 700
Paket: Klimatp VOC Diesel XC/V60
Driver Support Pkt SVXC60
Hastighetsberoende servo
El-värmt baksäte
Aluhjul Freja 18 M-Grå
Reservhjul Tempaspare
Park assist Camera
Eluppvärmda spolarmunst.
El. barnsäkerhetslås
Elmanövrerad baklucka
Laminerat glas runt om
Parkeringshjälp fram/bak
Sensus Navigation
Delbart drag 13-pol
Stänkskydd fram+bak
Lastrumsmatta formgjuten plast
Hm, har faktiskt inte kört avbländande med tonade rutor. Jag väntar på min bil i en månad till. Sen får jag resultatet! :)
Synd att frugan känner illamående då jag håller med dig om att bilen ser bättre ut med tonade rutor. Men om hon ändå kommer köra mestadels så är det ju ingen fara! ;)

Det är ju verkligen en sjukt maxutrustad bil du har. Jag skulle lägga till business edition PRO paketet, blir inte många kronor plus att du får ett väldigt härligt panoramafönster!
En fråga oxå, har ni svart innertak? Det är sjukt snyggt och det ger en betydligt mer premium känsla!

Sen personligen tycker jag att en xc60 ska vara AWD, men det har ni nog kanske redan resonerat om.

Vad har du fått för senaste offertpris på denna härliga bil?
Vi började med BE Pro provkörning med svart innertak (o Panorama) men andra halvan hade andra tankar som tar för lång tid att beskriva.
D5 AWD ja, med en väl beprövad kanon motor men förhoppningsvis med bättre bränsle ekonomi med nya D4:an.
Ok. Jag fattar, ja det är bara acceptera det då! ;)
Nej men det kommer bli en riktigt grym bil kan man ju lugnt säga!
Kör D4 AWD! Roligt på vintern! ;)
Bilen blir ju i listpriset tom 10k billigare med D4 AWD! ;)
Sitter verkligen sensorn i innerbackspegeln även för de yttre speglarna?

Jag har avblädningsbar innerbackspegel och tonade rutor, en sjukt onödig kombination :-) Det är extremt ovanligt att den dimmar ner något.

/Martin
Hmm.
Själv har jag precis beställt en XC60 med "så mörkt tonade rutor som det går" och auto.avbländning av både inner och ytterspeglar. Låter som man kan skippa avbländningen :roll: ?
Jag har både mörka rutor och avbländningsbara ytterspeglar och innerbackspegel. De bländar inte alltid av men ju renare bakruta desto större sannolikhet.

Hade valt det igen om jag specade ny bil idag. Riktigt skönt när backspeglarna bländar av när man kör om / blir omkörd när det är mörkt ute.

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]