- mån 02 jun 2014, 20:46
Någon som har erfarenhet av automatisk avbländning av ytterbackspeglar?
Om man då har tonade rutor som dämpar ljuset från bakomvarande bilar och sensorn sitter ju i innerspegeln, hur blir det då?
Man upplever kanske inte ljuset bakifrån i innerbackspegeln som störande men kanske skarpare då från dom 2 andra.
Är nu äntligen i slutfas med förhandlingar med olika Volvo handlare samt på hemmafronten där det sista är om vi skall ha tonade rutor eller inte.
Själv tycker jag att bilen ser bättre ut med tonade rutor men efter många provkörningar/provsittningar/hyrbil med olika säten osv osv så märkte frugan en tendens till åksjuka där bak om det var tonade rutor. Finns det någon som haft samma känsla?
Hon var inte helt nöjd vid mörkerkörning i heller
Det blir hon som kommer att köra mest ändå för själv har jag egen servicebil (med tonade rutor) i jobbet.
Senaste specen är:
Volvo XC60 D4 Summum Business E
Motor: Diesel 4-cyl 181hk
Växellåda: Automat AWTG-81
Inredning: Läder Sport Mörkgrå
Färg: Twilight Bronze Met 700
Paket: Klimatp VOC Diesel XC/V60
Driver Support Pkt SVXC60
Hastighetsberoende servo
El-värmt baksäte
Aluhjul Freja 18 M-Grå
Reservhjul Tempaspare
Park assist Camera
Eluppvärmda spolarmunst.
El. barnsäkerhetslås
Elmanövrerad baklucka
Laminerat glas runt om
Parkeringshjälp fram/bak
Sensus Navigation
Delbart drag 13-pol
Stänkskydd fram+bak
Lastrumsmatta formgjuten plast
Om man då har tonade rutor som dämpar ljuset från bakomvarande bilar och sensorn sitter ju i innerspegeln, hur blir det då?
Man upplever kanske inte ljuset bakifrån i innerbackspegeln som störande men kanske skarpare då från dom 2 andra.
Är nu äntligen i slutfas med förhandlingar med olika Volvo handlare samt på hemmafronten där det sista är om vi skall ha tonade rutor eller inte.
Själv tycker jag att bilen ser bättre ut med tonade rutor men efter många provkörningar/provsittningar/hyrbil med olika säten osv osv så märkte frugan en tendens till åksjuka där bak om det var tonade rutor. Finns det någon som haft samma känsla?
Hon var inte helt nöjd vid mörkerkörning i heller
Det blir hon som kommer att köra mest ändå för själv har jag egen servicebil (med tonade rutor) i jobbet.
Senaste specen är:
Volvo XC60 D4 Summum Business E
Motor: Diesel 4-cyl 181hk
Växellåda: Automat AWTG-81
Inredning: Läder Sport Mörkgrå
Färg: Twilight Bronze Met 700
Paket: Klimatp VOC Diesel XC/V60
Driver Support Pkt SVXC60
Hastighetsberoende servo
El-värmt baksäte
Aluhjul Freja 18 M-Grå
Reservhjul Tempaspare