Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev:
VolvoB20 skrev:
Zlatan har ju just gått och köpt en Porsche 918 Spyder för 8 mille ....
Hur bra är det ur reklamsynpunkt? Detta bekräftar ju bara att han gjort reklam för pengarnas skull, inte för att han tycker Volvo är bra. ??:-/
just det sven håller med han lär troligen inte spänna boll för att det skulle vara kul heller.

hasse.
Men den som inte fattar att han inte gjorde reklamer för att han fick bra med pengar måste ju vara lite... mindre utvecklad. :roll:

Han gjorde reklam och var ett bra dragplåster och Volvoreklamen fick enormt genomslag både här och utomlands.

Jag tror inte heller att Henrik Lundqvist använder Head&Shoulder-shampot privat.
Fast han har ju knappast en Porsche till att frakta runt ungarna i. Som milslukare är det väl inte alls omöjligt att även Zlatan skulle kunna uppskatta Volvo? Men pga företagets strategi finns ju inga bilar för entusiaster så det behovet kan ju inte ens världens största Volvofan få uppfyllt av annat än en Porsche.
Men tänk ändå vad många Volvo-bilar han hade kunnat köpa för de pengar som Porschen kostade! :) Hur många bilar blir det?

Och hade han så bara köpt en endaste Volvo-bil, tänk så mycket mer övertygande Volvo-reklamen hade blivit. 8)
joel80 skrev:Men den som inte fattar att han inte gjorde reklamer för att han fick bra med pengar måste ju vara lite... mindre utvecklad. :roll:

Han gjorde reklam och var ett bra dragplåster och Volvoreklamen fick enormt genomslag både här och utomlands.

Jag tror inte heller att Henrik Lundqvist använder Head&Shoulder-shampot privat.
nu har inte jag inte orkat läsa tråden från början men jag undrar vem är det som inte fattar att han gjorde det för pengarna?.

Med vänlig hälsning hasse.
Men du måste väl hålla med om att reklamen skulle verka troligare om Zlatan åkte Volvo själv, förutom att tjäna pengar på reklam för Volvo.
Jovisst, hade han en viss tid efter reklamen köpt just en Volvo så hade det kunna ge en ny skjuts åt bilförsäljningen. Men det säger ju inget om att han enbart gjorde det för pengarna.

Det var ju också Zlatan själv som kontaktade Volvo PV med förslaget om att göra filmen, så det känns inte direkt som om Volvo stod och viftade med pengar och att det var det som avgjorde saken. Med reklamen var det ju egentligen två varumärken som fick uppmärksamhet av media: Volvos och Zlatans. Själv har han ju sagt att han gjorde reklamfilmen som en hyllning till Sverige.

Det finns ju alltid en risk med att koppla ihop sitt varumärke med en känd person. Hur blir det nu när Zlatan kör Porsche och Volvo genom nya Robyn-reklamen vill förknippas med miljötänk?
joel80 skrev:Men den som inte fattar att han inte gjorde reklamer för att han fick bra med pengar måste ju vara lite... mindre utvecklad. :roll:
Det är ju därför jag inte tycker om den typen av reklam. Det känns som ju man funderat i månader på om man skulle kunna säga något bra om bilen i reklamen men man kom inte på något. Så man hyrde in en kändis istället.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]