Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
SweRonin skrev:Varför lämna in bilen hos återförsäljare och inte en lackeringsfirma?
Inget val oftast. Är det försäkringsskada styr f-bolaget vilket firma du ska lämna in till. Nästan alltid är det en ÅF som de väljer.

Däremot så brukar ÅF sedan lämna bort bilen till extern lackfirma. Det är ovanligt att annat än riktigt stora ÅF har egen lackfirma.

Bekostar man det själv är det enklare att välja själv.
av SweRonin
Lövet skrev:
SweRonin skrev:Varför lämna in bilen hos återförsäljare och inte en lackeringsfirma?
Inget val oftast. Är det försäkringsskada styr f-bolaget vilket firma du ska lämna in till. Nästan alltid är det en ÅF som de väljer.

Däremot så brukar ÅF sedan lämna bort bilen till extern lackfirma. Det är ovanligt att annat än riktigt stora ÅF har egen lackfirma.

Bekostar man det själv är det enklare att välja själv.

Jag har haft länsförsäkringar, trygg hansa, if, vardia, Folksam, aktsam, volvia
Ingen utav dom har valt åt mig utan alla har sagt att jag skall välja ut en och be dom lämna in en skaderapport/ kalkyl .
Användarvisningsbild
av mobe
Eftersom om det är ett garantiärende måste man gå via återförsäljaren.
av agb007
Jag hoppas de fixar det den 16:onde för det där var riktigt dåligt.
Silver är en av de svåraste generellt ljus metallic svårt allt annat lätt.
av SweRonin
mobe skrev:
Eftersom om det är ett garantiärende måste man gå via återförsäljaren.
Ja, de sant är det garantijobb blir man säkert tvungen å gå till ÅF
av CHSC
Nu är bilen omlackerad på nytt och golvverkmästaren ringde och berättade att det blivit riktigt bra.
bild xc60.JPG
bild xc60.JPG (479.71 KiB) Visad 659 gånger
Bild i skugga
xc60 del 2).JPG
xc60 del 2).JPG (599.85 KiB) Visad 674 gånger
Bild i sol

Berättade att jag inte var nöjd men givetvis var inga från skadeavdelningen kvar som kunde titta på den.
Ja vad säger man (S)
Jag hade klagat med en gång, bara att på dem ännu en gång. Sånt här är inte acceptabelt
Kräv ett fabrikslackerat svep, det är enda lösningen, jag har sett så många omlackerade kofångare på våra tjänstefordon som är dårligt lacerade, inte ens vitt lyckas de med idag.

En av mina kollegor plockade ut en ny A4a som hade lackskador på kofångaren bak, ett helt år höll de på med bilen, de lackade om den 5 el 6 gånger, sedan köpte berners tillbaka bilen, kollegan beställde en ny.........som hör och häpna ochså hade fått transportskador. De gjorde ett lförsök att lacka den som blev misslyckat, sedan plockade de kofångaren av en ny bil som stod i hallen och skiftade.

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]