Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CHSC
Råkade ut för en mindre parkeringsskada och lämnade in bilen för omlackering på Bilia. Fick tillbaka den efter fyra dagar så här: Bild

Ska jag inte kunna förvänta mig ett bättre resultat?
Senast redigerad av 1 CHSC, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
Välkommen till klubben, ja vad säger man, idag är det lättare att hitta en tvåkrona än en bra lackerare, men det där undrar man ju varför dom överhuvudtaget monterat tillbaka.

Självklart sak du inte godta något sådant. Du har all rätt på din sida så det är bara att be dem göra om. Det ska bli kul att höra vad de har för ursäkt.

jag har hört allt från att det är så svårt med dagens alla kulörer, det blir alltid färgskillnader mellan plast och plåt, dagens lacker är inte bättre, man får ha ett visst antal dammnoppor per kvm, vattenbaserade lacker blir såhär, det är godkänt enligt normen habla habla, det var annat för osv osv osv osv osv osv
Användarvisningsbild
av torwald
Det där är inte godkänt, oavsett vilken "norm" man än har! Det var nog det värsta jag har sett! Du måste kunna reklamera det!
av newbie1111
Har själv min splitter nya inne snart för rep av parkeringsskada, de skulle beställa en helt ny front "fabrikslackad".
Är detta inte fabrikslackat som du fått?
Användarvisningsbild
av Perra83
Lackeraren måste ha varit blind! Plåt el plast, med rätt grundfärg och någon sorts lackkännedom bör det inte vara ett problem. Man ska lacka med rätt vinkel mm. Lackeraren måste kunna sånt.
av CHSC
newbie1111 skrev:Har själv min splitter nya inne snart för rep av parkeringsskada, de skulle beställa en helt ny front "fabrikslackad".
Är detta inte fabrikslackat som du fått?
Nej, det är jag ganska säker på.
av 122Sport
Tvåfärgade Volvobilar trodde jag dom slutade med på 60-talet..?
Användarvisningsbild
av Spid3r
Acceptera aldrig detta!
På min förra bil, gick jag tillbaka till Volvo 3ggr, innan det blev godkänt (i mina ögon).
Användarvisningsbild
av TommyP86
Är väl säkert nån händig lackerare som inte har vett i huvudet nog att använda nyanskorten.
Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]