- ons 07 feb 2007, 21:16
#86741
Hej
Köpte en Volvo 850 av en bilhandlare som är medlem i MRF, dagen efter började vinterpilen blinka säljaren sa då att det är säkert nån kontakt som glappade, vilket jag också trodde iom jag läst om andra som fått byta växellägesgivaren.
Men när jag nu lämnat in bilen på Bilia 12 dagar efter köpet får jag reda på att den läckt massor av olja på undersidan mellan växellådan och motor och att det kostar 12000 kronor att laga, samt att något i bakvagnen var illa däran också skulle kosta 6000. Säljaren påstår att en kille från volvo gått igenom bilen innan den såldes, och jag har även fått 1 månads trafiksäkerthetsgaranti samt en varudeklaration där det står att allt är i normalt skick. Killen på Bilia som för min räkning kollade på bilen sa att detta fel fanns innan jag köpte bilen de kunde han tydligen se. Vad har jag för möjligheter/rättigheter? Ska åka och hämta bilen från verkstaden imorgon för att åka till säljaren med den.
Bilen är en Volvo 854 från 93 med 14360 mil på mätaren.
Köpte en Volvo 850 av en bilhandlare som är medlem i MRF, dagen efter började vinterpilen blinka säljaren sa då att det är säkert nån kontakt som glappade, vilket jag också trodde iom jag läst om andra som fått byta växellägesgivaren.
Men när jag nu lämnat in bilen på Bilia 12 dagar efter köpet får jag reda på att den läckt massor av olja på undersidan mellan växellådan och motor och att det kostar 12000 kronor att laga, samt att något i bakvagnen var illa däran också skulle kosta 6000. Säljaren påstår att en kille från volvo gått igenom bilen innan den såldes, och jag har även fått 1 månads trafiksäkerthetsgaranti samt en varudeklaration där det står att allt är i normalt skick. Killen på Bilia som för min räkning kollade på bilen sa att detta fel fanns innan jag köpte bilen de kunde han tydligen se. Vad har jag för möjligheter/rättigheter? Ska åka och hämta bilen från verkstaden imorgon för att åka till säljaren med den.
Bilen är en Volvo 854 från 93 med 14360 mil på mätaren.