Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nope..märker det efter att jag parkerat på jobbet efter ca 12 minuters körning. Kan det månde vara att den inte vill att jag ska jobba? :) Jag tycker mig märka en viss lukt också....

Har ju haft en hel del strul med fjärrstyrningen av värmaren via VOC. Den ger kanske igen nu!
Parkeringsvärmaren ska väl ändå startas innan eller i samband med att man ska åka iväg, inte efteråt. Parkeringsvärmaren är avstängd. Även om den hade varit aktiverad så borde den ändå inte ha gått efter en kvarts körning i den här värmen vi har i Skåne...tycker jag...

Bild
patnil68 skrev:
PFA skrev:Varför står min XC60 MY14 och brummar från höger framhjul trots att autofunktionen till dieselvärmaren är avstängd? Känns liiiite onödigt att värmaren öser på mitt under rådande hetta...

Du kanske redan har åtgärdat ditt problem, om inte så har jag för mig att Autofunktionen av någon anledning kan hamna i osynk.
Prova att i bilen manuellt slå av/på autofunktionen några gånger i Parkeringsvärmarmenyn. Återkom gärna med feedback.
/Patric
Presis, det fick jag göra med min bil. Efter det har det fungerat! :)

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan