- tis 27 maj 2014, 17:26
Min volvo 142 har haft lite periodvisa problem med starten. För någon dag sedan tickade det bara när jag vred på tändningen, startmotorn drog inte runt alls , för att nästa dag fungera perfekt. Sedan tände den inte ens med starthjälp av annan bil (startmotor drog på bra men ingen gnista) men gick igång med hjälp av startgas... Sistnämnda kan vara en kombination av i princip/helt tom tank+skräp i tanken misstänker jag. Hursomhelst så misstänker jag att batteriet gjort sitt, vet ej hur länge det suttit där men ser lätt retro ut. Indikatorljuset eller vad man ska säga lyser inte grönt längre heller utan är smått röd.
Kom gärna med förslag till vad som annars kan vara fallet, men antar att bilbatteriet är skyldigt!
Så då undrar jag hur man ska tänka vid batterival. Vad har ni i era 140:or? Biltemas funkar? Vilken Ah räcker för originalbil med original stereo/högtalare osv , inget annat tillbyggt trams ;)
tack!
Kom gärna med förslag till vad som annars kan vara fallet, men antar att bilbatteriet är skyldigt!
Så då undrar jag hur man ska tänka vid batterival. Vad har ni i era 140:or? Biltemas funkar? Vilken Ah räcker för originalbil med original stereo/högtalare osv , inget annat tillbyggt trams ;)
tack!