Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dkps
Har lite funderingar om tillvägagångssättet för att byta oljefällan.
Har läst här och på andra sidor och hittar ingen bra beskrivning för oss som har turbo. Klarar man sig med följande: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=71177
Har för mig att jag läst någonstans att man inte har så stor nytta av den guiden men jag kan ha fel.
Tittar man ner i motorrummet ser det inte så lika ut.
Om ni vet någon bra sida eller har allmäna tips så tages dom mot tacksamt eftersom många av länkarna här inte fungerar längre.
Turbon sitter ju mot torpedväggen och oljefällan sitter mot kylaren, två olika sidor på motorn varför skulle du inte kunna klara dig med
beskrivningen du nämner?
Det var lite av det som var frågan, eftersom jag läst i här i andra tådar att man inte blir särskilt hjälpt av guiderna då det ser så annorlunda ut. Nu var iofs det inte preciserat vilken guide som just den personen följt.
skicka PM med mejl adress så kan jag bifoga lite dokument från VIDA som du kan kika på

eftersom jag inte har exakt din bil i VIDA så fick det bli en allmän V70 2004 med 5-cyl. turbo

Det där med fotsensor är helt värd[…]

snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]