Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av r0yalty
Jag håller på att beställa en ny v60 men blir inte klok över en detalj. Jag bygger bilen med "bygg din Volvo"-app, både på iPad/dator, och vilka val jag än gör så ser ratten alltid ut såhär(om jag inte väljer r-design paketet) och det går ej att välja annan:
http://www.autoweek.com/storyimage/CW/2 ... terior.jpg

Jag har vart både hos bilia och brabil och spanat in en del lagerbilar. En del av dom jag kollat på med momentum eller summum-paket (ej r-design) har en ratt som ser ut så här:
http://topautomag.com/wp-content/upload ... terior.jpg
Kollar man specen på dessa bilar är det inget konstigt och man har ej valt någon specialratt. Säljarna verkar själva inte veta vad som gäller. Någon som vet vilken ratt man får om man beställer en v60 d4 aut momentum, business pro, voc-paket, driver support och lastpaket. Visar appen fel ratt?
Senast redigerad av 1 r0yalty, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av torwald
Bara en gissning: Det är inte med och utan rattvärme?
av r0yalty
Jag har också vart inne på den banan, men i appen görs ingen visuell skillnad när man väljer till eller tar bort rattvärme.
Jag har sett v60 både med och utan rattvärme med båda rattarna, här är tex den förstnämnda ratten med värme:
http://i1.ytimg.com/vi/2zLrggTEtYA/maxresdefault.jpg

På sista bilden i mitt första inlägg ser man den andra rattvarianten, också med rattvärme (knappen för rattvärme finns på båda)
av Takido
Hej är det färgen eller ser ej skillnad på dem. Om det är färgen så följer det säkert klädsel samt färgen på instrument brädan.
av r0yalty
Takido skrev:Hej är det färgen eller ser ej skillnad på dem. Om det är färgen så följer det säkert klädsel samt färgen på instrument brädan.
Nej inte färgen jag tänker på.
Om du kollar på den första så har den 4 skåror (typ kl 11, 1, 5 och 7) medan den andra ratten har en skåra längst med hela ratten. Den första ratten ser ut exakt som den jag har i min V70 (2012), och den ratten jag har känns annorlunda än den andra ratten.
av Takido
Nu såg jag de blev lurad av vinkeln. Tror jag har den andra på våran bil kan kolla i kväll.
av riha
Takido skrev:Nu såg jag de blev lurad av vinkeln. Tror jag har den andra på våran bil kan kolla i kväll.

Årsmodellspecifikt?
av pergrein
Till MY14 verkar dom ha fått R-Design ratten fast utan perforering på ytter delen av ratten och så givetvis inget "R-Design" märke.

Edit: kollade lite mer och troligen har det med Elvärmen i ratten...

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av Spid3r
Lite tips...
Hade tidigare r-design ratt med delning på mitten, tycker att det skav lite faktiskt, mycket skönare med "standard ratt" som jag för övrigt är glad att jag fick i min nya XC60.
av r0yalty
pergrein skrev:Till MY14 verkar dom ha fått R-Design ratten fast utan perforering på ytter delen av ratten och så givetvis inget "R-Design" märke.

Edit: kollade lite mer och troligen har det med Elvärmen i ratten...

Med vänlig hälsning
Per
Hur är det me MY15? Det är ju vad jag kommer få

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]