Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men en S60 vea motor är väl inte så framtung. Så den släpper lättare. ;) Den V70 T5 jag hade innan sänkt och 19" som knappt fick plats och en tungmotor så bilen blir väldigt framtung, den släppte inte alls så lätt tyckte jag jämfört med nya S60in. ;) Men awd är härligt, det gör mycket för körkänslan tycker jag, speciellt när man vill gasa på lite extra. :D
Användarvisningsbild
av hakank
Hakjo skrev:Min ursprungliga fråga i den här tråden gällde om man skulle ta en AWD eller en FWD (VEA) om inköpspriset var EXAKT DETSAMMA. Efter mycket tyckande så har jag kommit fram till att det förnuftiga, moderna och ansvarskännande valet är att gå på nya VEA motorn. Därför har jag i helgen beställt en D4 AWD!! Jag låter helt enkelt känslan styra. Det känns som om en sådan här bil skall ha AWD så då får det bli så.

Så nu är jag också i väntans tider. Det blir en D4 AWD Automat Summum, BE PRO, klimatpaket VOC, Twilight Bronze, Backkamera, drag, softbeige/mörkgrå.
Bra val, du kommer inte att ändra dig!
av Walutec
Hakjo skrev:Min ursprungliga fråga i den här tråden gällde om man skulle ta en AWD eller en FWD (VEA) om inköpspriset var EXAKT DETSAMMA. Efter mycket tyckande så har jag kommit fram till att det förnuftiga, moderna och ansvarskännande valet är att gå på nya VEA motorn. Därför har jag i helgen beställt en D4 AWD!! Jag låter helt enkelt känslan styra. Det känns som om en sådan här bil skall ha AWD så då får det bli så.

Så nu är jag också i väntans tider. Det blir en D4 AWD Automat Summum, BE PRO, klimatpaket VOC, Twilight Bronze, Backkamera, drag, softbeige/mörkgrå.
Hur går det här ihop. Valde du AWD eller FWD eftersom du skriver att du valde VEA-motorn, men samtidigt skriver att det vart en D4 AWD?
av newbie1111
AWD är underbart på alla sätt, finns inget negativt med det!
Har ju numera en FWD och börjar smått vänja mig, men det är så klart en skillnad tex vid gaspådrag.
Nya automaten och motorn väger dock upp och är enligt mig väldigt mycket bättre än tidigare, som jag själv hade.
Är sjukt nöjd, hade VEA/8stegs funnits med AWD hade det vart snäppet bättre.
Tyvärr fick jag dock ha bilen i 5 dagar innan något as backade in i den....ny front om 2 veckor.
av LaBrie
Hej, har följt flera diskussioner om just VEA D4 med 8-stegade automaten ELLER D4 AWD, men blir inte riktigt klok på detta. Har lovat säljaren att komma med beslut och lägga order innan midsommar.
Var först helt inne på VEA med 8-stegade lådan, men när nu även ett Polestar-kit är på gång till D4 AWD som höjer effekten till 215 hk vet jag inte riktigt vad jag ska välja.
Har även funderat mellan Summum och Ocean Race, svårt val där med.
Summum = snyggare yttre utseende + mer utrustning. Ocean Race = snyggare inredning + metalliclack… hmm…
Får i princip exakt samma pris prutat o klart på båda modellerna och båda motoralternativen.

Vad säger ni, vad skall man ta?

Bilen ser för övrigt ut så här:
XC60 D4 VEA/8-steg aut, eller D4 AWD/6-steg aut
Summum
Business E PRO
Driver Support pkt
Klimat VOC pkt
Last pkt
Titania 20” hjul
Sportläder klädsel med svart tak
Hastighets beroende servo
Delbart drag
Backkamera
Reservhjul o domkraft
Textilmattor
Växelpaddlar
Sportpedaler
Elfällbara nackskydd
Bärkassehållare lastutrymme
Nätficka lastutrymme
Plastmatta lastutrymme
Stänkskydd fram o bak
Stötfångarskydd bakre
Aut avbländ innre o yttre speglar
Fuktsensor
Eluppvärmda spolarmunstycken
Media fjärrkontroll
Vinterhjul på Merac Black 18”
av Tjocken
LaBrie skrev:Hej, har följt flera diskussioner om just VEA D4 med 8-stegade automaten ELLER D4 AWD, men blir inte riktigt klok på detta. Har lovat säljaren att komma med beslut och lägga order innan midsommar.
Var först helt inne på VEA med 8-stegade lådan, men när nu även ett Polestar-kit är på gång till D4 AWD som höjer effekten till 215 hk vet jag inte riktigt vad jag ska välja.
Har även funderat mellan Summum och Ocean Race, svårt val där med.
Summum = snyggare yttre utseende + mer utrustning. Ocean Race = snyggare inredning + metalliclack… hmm…
Får i princip exakt samma pris prutat o klart på båda modellerna och båda motoralternativen.

Vad säger ni, vad skall man ta?

Bilen ser för övrigt ut så här:
XC60 D4 VEA/8-steg aut, eller D4 AWD/6-steg aut
Summum
Business E PRO
Driver Support pkt
Klimat VOC pkt
Last pkt
Titania 20” hjul
Sportläder klädsel med svart tak
Hastighets beroende servo
Delbart drag
Backkamera
Reservhjul o domkraft
Textilmattor
Växelpaddlar
Sportpedaler
Elfällbara nackskydd
Bärkassehållare lastutrymme
Nätficka lastutrymme
Plastmatta lastutrymme
Stänkskydd fram o bak
Stötfångarskydd bakre
Aut avbländ innre o yttre speglar
Fuktsensor
Eluppvärmda spolarmunstycken
Media fjärrkontroll
Vinterhjul på Merac Black 18”

Utan att tveka skulle jag välja D4 AWD ocean race edition!
Jag personligen tycker att en Xc bil ska vara AWD. Ocean race är en häftig upplaga av bil som kommer vart tredje år. Det är riktigt schysst inredning i oceanrace upplagan. Sen skulle jag på en sådär utrustad bil oxå lägga till driversupport paketet. Kostar några tusen till men då har du verkligen en bil som är fullutrustad! :)
Min personliga åsikt! :)
Användarvisningsbild
av Grodan99
Tjocken skrev:Sen skulle jag på en sådär utrustad bil oxå lägga till driversupport paketet. Kostar några tusen till men då har du verkligen en bil som är fullutrustad! :)
Min personliga åsikt! :)
Driver Alert ingår i Driver Support paketet.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]