Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perra
Hur kommer man åt dieselvärmaren.Är det lättast att demontera innerskärmen eller måste stötfångaren väck? Den bullrar när den är igång och råmar när jag stänger av motorn.är det nån som kan nåt om dessa värmare please. Perra
av Frigge
perra skrev:Hur kommer man åt dieselvärmaren.Är det lättast att demontera innerskärmen eller måste stötfångaren väck? Den bullrar när den är igång och råmar när jag stänger av motorn.är det nån som kan nåt om dessa värmare please. Perra

Stötfångaren måste bort tyvärr
av perra
går det att demontera värmaren och ändå köra med bilen medans man renoverar den ?
Användarvisningsbild
av CarMan
perra skrev:går det att demontera värmaren och ändå köra med bilen medans man renoverar den ?
det går ju kylvätske slanger till & från värmaren. så i sånna fall får du bygga nått.

du hinner ta ner / renovera / & montera tilbaka den på en dag. (fast om du ska köpa dela där imallan så kör det ju ihoppsig)
av Frigge
perra skrev:går det att demontera värmaren och ändå köra med bilen medans man renoverar den ?
Om du sätter ett rör mellan slangarna kan du köra.
av perra
PM...Forum...hurdå
Användarvisningsbild
av A80TD
Frigge skrev:
perra skrev:Hur kommer man åt dieselvärmaren.Är det lättast att demontera innerskärmen eller måste stötfångaren väck? Den bullrar när den är igång och råmar när jag stänger av motorn.är det nån som kan nåt om dessa värmare please. Perra

Stötfångaren måste bort tyvärr
Är det inte normalt att det låter så? Tycker beskrivningen passar in bra på hur min värmare låter. :)

Ang. demonteringen. Jag frågade faktiskt om de skulle lossa stötfångaren när min värmare skulle lagas ( jag har dragit motorvärmarkontakten lite konstigt och ville uppmärksamma meken på det). -"Nejdå. Vi lossar bara innerskärmen och viker undan den", var svaret.
av perra
värmaren lät mindre förut då hörde man den inte innifrån .Vad kostar det ca att fixa din värmare och vad va de för fel?

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]