- mån 19 maj 2014, 14:43
Tycker inte alls det låter desperat.. det låter som att det är ett ingående sammarbete mellan Volvo, Trafikverket och försäkringsbolagen, där man tar hänsyn till både fördelar och nackdelar med ett självkörande system. Att det blir lägre premier är rätt självklart, en självkörande bil gör troligen betydligt mindre "human errors" och kommer inte koncentrera sig på annat, plus att en bil med självkörande system kommer att ha väldigt bra säkerhetssystem som troligen också kommer kunna hjälpa till när bilen körs manuellt. T.ex som dagens city safe, som ju redan ger lägre premie hos t.ex Folksam.
Att köra "arbetslöshetskortet" tror jag inte alls på. Skulle vi tänka så när det gäller innovation och utveckling skulle vi inte tagits oss ur bondesamhället än...
I filmen från Göteborg tycker jag speciellt att sekvensen vid 3:00 är intressant! Där bilarna bredvid kör konstigt och SUVen är över linjen med däcken, då bromsar bilen rätt ordentligt av vad det ser ut som. Han tar tag i ratten också, men känslan är att det var den självkörande delen som reagerade först.
:)
Att köra "arbetslöshetskortet" tror jag inte alls på. Skulle vi tänka så när det gäller innovation och utveckling skulle vi inte tagits oss ur bondesamhället än...
I filmen från Göteborg tycker jag speciellt att sekvensen vid 3:00 är intressant! Där bilarna bredvid kör konstigt och SUVen är över linjen med däcken, då bromsar bilen rätt ordentligt av vad det ser ut som. Han tar tag i ratten också, men känslan är att det var den självkörande delen som reagerade först.
:)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13