Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
ljungström skrev:Någon typisk orsak till det aktuella felmeddelandet (motorsystem service erfodras)?
nej, det kan vara många saker som ger denna text.
jag rekomenderar inte att köpa delar på ren gissning, ofta blir det ialla fall ett verkstadsbesök i skutendan o då har du ju köpt massa dyre delar i onödan
av Frigge
CarMan skrev:
ljungström skrev:Någon typisk orsak till det aktuella felmeddelandet (motorsystem service erfodras)?
nej, det kan vara många saker som ger denna text.
jag rekomenderar inte att köpa delar på ren gissning, ofta blir det ialla fall ett verkstadsbesök i skutendan o då har du ju köpt massa dyre delar i onödan

Håller med. Brukar bli onödigt dyrt på det sättet.
Bättre att lägga pengarna på rätt sak från början, en felsökning :wink:
av matzen10
Håller med om felsökning; men varför har säljaren inte varit inne med den för att kolla av vad det är för felmeddelande?? Kan det vara ett svindyrt fel kanske?

M V H
---> Matz
av ljungström
matzen10 skrev:Håller med om felsökning; men varför har säljaren inte varit inne med den för att kolla av vad det är för felmeddelande?? Kan det vara ett svindyrt fel kanske?

M V H
---> Matz
Om lampan tänds en vecka innan du ska lämna bort din gamla tjänstebil, hade du lämnat in bilen på verkstad då? Är ju hur som helst inte föraren som betalar reparationer och service.

Dock borde ju denna reparation omfattas av nybilsgarantin som gäller till april i år.

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]