Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:
58 skrev:
CarMan skrev:vid servicar så lämnar alla aktoriserade volvo verkstäder service garanti, det vet jag ingen annan som gör!
Utdrag från Toyotas hemsida angående service:

Din Toyota tas om hand på ett fackmännamässigt sätt.
Du blir kontaktad om vi skulle upptäcka något som bör åtgärdas men som inte ursprungligen beställts, inklusive prisförslag.
-DU FÅR FULLSTÄNDIGA GARANTIER SÅVÄL SOM PÅ ARBETE SOM PÅ DELAR-.Din bil är färdig när vi lovat, till överenskommet pris. Om kostnaden överstiger 1.000 kr har du rätt till skriftlig uppgift om ett ungefärligt, fast eller högsta pris.
Du får kontroll över kostnaderna - du vet ju slutnotan redan från början.
Om du vill veta mer om Kontrollerad Bilverkstad kan du besöka http://www.kbv.nu/v2

Så nu vet du en till iallafall... :wink:
garanti på delar & arbete lämnar alla seriösa verkstäder, både märkesbundna & allbilsverkstäder. men Voolvo har nått som kallar för service garanti & det är nått helt annat
Jag måste ha blivit synsk för på nåt sätt så visste jag precis vad du skulle svara...
Användarvisningsbild
av CarMan
58 skrev:
CarMan skrev:
58 skrev: Utdrag från Toyotas hemsida angående service:

Din Toyota tas om hand på ett fackmännamässigt sätt.
Du blir kontaktad om vi skulle upptäcka något som bör åtgärdas men som inte ursprungligen beställts, inklusive prisförslag.
-DU FÅR FULLSTÄNDIGA GARANTIER SÅVÄL SOM PÅ ARBETE SOM PÅ DELAR-.Din bil är färdig när vi lovat, till överenskommet pris. Om kostnaden överstiger 1.000 kr har du rätt till skriftlig uppgift om ett ungefärligt, fast eller högsta pris.
Du får kontroll över kostnaderna - du vet ju slutnotan redan från början.
Om du vill veta mer om Kontrollerad Bilverkstad kan du besöka http://www.kbv.nu/v2

Så nu vet du en till iallafall... :wink:
garanti på delar & arbete lämnar alla seriösa verkstäder, både märkesbundna & allbilsverkstäder. men Voolvo har nått som kallar för service garanti & det är nått helt annat
Jag måste ha blivit synsk för på nåt sätt så visste jag precis vad du skulle svara...
va bra för dig, köp aktiser eller några lotter då!
av mojja
[/quote]

garanti på delar & arbete lämnar alla seriösa verkstäder, både märkesbundna & allbilsverkstäder. men Voolvo har nått som kallar för service garanti & det är nått helt annat[/quote]

Vad innebär volvos service garanti?? Att du ska lämna tillbaka bilen för samma fel 3ggr o varje ggn behöva ta ledigt från jobbet o betala viss del av hyr bilen och bärgningen`?

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av CarMan
mojja skrev:
garanti på delar & arbete lämnar alla seriösa verkstäder, både märkesbundna & allbilsverkstäder. men Voolvo har nått som kallar för service garanti & det är nått helt annat[/quote]

Vad innebär volvos service garanti?? Att du ska lämna tillbaka bilen för samma fel 3ggr o varje ggn behöva ta ledigt från jobbet o betala viss del av hyr bilen och bärgningen`?

M.v.h mojja[/quote]
samma fel? vi pratar om årlige servicar, inte reprationer
av v50danne
dom gånger jag fick lämna min v50 på garantirep. så stod de för fri hyrbil och bensin alla gånger plus att de tankade fullt på min bil en gång, men det är väl lite upp till verkstaden oxå, detta var bilmånsson i eslöv

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]