Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag körde idag och hade eco-läge på digitala kombiinstrumentet så dök det plötsligt ett grönt drive-e-"e" (om ni fattar vad jag menar) upp i det fältet till vänster om hastighetsmätaren. Sedan försvann det. Är det någon som vet vad det betyder? Var det en "belöning" för att jag hade kört extra miljövänligt eller vad? Har försökt leta på nätet men utan framgång....
Jag tycker den är pinsamt beroendeframkallande den där lilla bilden :oops: Trodde jag skulle köra i normal eller performance jämt men det blir som en drog att få det där glada lilla e:et och känna sig som världens bästa förare...
Jag körde mest i elegance och sport då jag tyckte eco läget inte tillförde något. Det där e:t fick man ändå bara fram när man låg med konstant fart då i max 100 har jag för mig. Om man nu kan få fram det när man till exempel kör i stan så lär man fokusera mer på mätaren än trafiken.
Körtips i % belönas man med när man kör Scania. Väldigt bra faktiskt! Där har man fyra olika områden. Framförhållning till bilen framför, bromsarna, ekonomiskt varvtal, rulla över backkrön, så undrar ni varför lastbilar ibland rullar sakta mot en backe kan det bero på att man vill få fem stjärnor men oxå spara på bromsarna.
crumpets skrev:Jag tycker den är pinsamt beroendeframkallande den där lilla bilden :oops: Trodde jag skulle köra i normal eller performance jämt men det blir som en drog att få det där glada lilla e:et och känna sig som världens bästa förare...
De har medvetet gjort så att du ska reagera så. Det kommer åt belöningssystemet som hos vissa är ett starkt motiv att sköta sig. Själv är bäste/värste domaren.

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]