Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
MartinS skrev:Eluppvärmd framruta är ju guld värt, varför väljer du bort det?
Jag har medvetet valt att inte kryssat för eluppvärmd framruta på min nya XC60. Anledningen är att det går små tunna elslingor i "vågor" på rutan och jag stör mig något fruktansvärt på det när jag kör! :???:
Bilagor
Kowkn4y.jpg
Kowkn4y.jpg (601.78 KiB) Visad 441 gånger
Användarvisningsbild
av SvenB
simonhalmstad skrev:.. så får man väl ändå bränslevärmaren, bara att gå ut i förväg och starta den,..
Jag är inte säker på det. Någon här på forumet skrev att har du inte tidur, har du inte heller direktstart. Då har du endast tillsatsvärme i bränslevärmaren. Rätt eller fel, någon :?:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Nu har jag försökt läsa på lite på volvocars.se På V40 är bränslevärmare ej standard, utan det måste läggas till.

På V60 står det, BRÄNSLEDRIVEN VÄRMARE MED TIDUR 4.900KR
* Dieselmotor medför enbart tidur
* Bensinmotor medför komplett installation.

På bensinenaren kostar det 13.000kr men klimatpaketet som innehåller det kostar 8.900kr och då ingår bensinvärmare med tidur, elvärme i ratt & eluppvärmt baksäte.

Så då har han iallafall dieselvärmaren, skulle man så behöva tiduret kan han tanka in mjukvaran i efterhand för runt 5.000kr om man tycker det är värt det. :)
av Lövet
Snåla inte in på tiduret. Du kommer ångra dig.
Dessutom försvinner möjligheterna exempelvis till fjärrstart framöver om du inte har det.
Användarvisningsbild
av mobe
XC90_Executive skrev:Jag har medvetet valt att inte kryssat för eluppvärmd framruta på min nya XC60. Anledningen är att det går små tunna elslingor i "vågor" på rutan och jag stör mig något fruktansvärt på det när jag kör! :???:
kan inte mer än hålla med och mörker när man möter andra bilar märks dessa små eltrådar ännu mer.
av BennyL
Gällande värmaren så är alla Svensksålda EUCD-bilar (S/V/XC 60/70/80) utrustade med tillsatsvärmare som standard. Dessa kan uppgraderas med tidur, antingen vid beställning eller efteråt. VOC kan däremot bara beställas direkt från fabrik.
Av dessa så är över 85% uppgraderade med tidur!
Användarvisningsbild
av SvenB
Tillsatsvärmare, ja. Men har man möjlighet att direktstarta den utan tidur. :?: Det var det någon här på forumet påstod att det inte går. :|

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]