Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av songmaker
Hej.

Bakgrund till min fråga:
Köpte en V70 hos Volvo, fick då med en nyckel med fjärr till bilen.
Extra nycel beställdes och mina två nycklar / fjärr programmerades in,
samtidigt så sa dom att dom hade upptäckt att 3 nycklar / fjärr fanns i bilen registrerade, så en togs bort då nyckeln inte fanns.
3 månader senare fick jag ett brev hem där det stod att dom hade hittat en nyckel med fjärr till min bil.

Nu till min fråga, när jag försöker använda den "tredje" nyckeln / fjärren så går det att låsa upp osv men larmfjärr funkar inte.

Finns det något sätt att "återregistrera" denna nyckeln / fjärren ?
Eller blir det in till Volvo och betala yttligare 1000:- i bidrag till deras kaffekassa ?
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag tror att du får betala för att lägga in nyckeln i systemet igen. Denna nyckeln är ju bortplockad efter att du la in dina andra nycklar.
av Kena
Fick du verkligen betala extra för att få två nycklar till bilen samtidigt som du köpte bilen??? ta med kvittot och brevet och steppa in till affären och säg som det är. Ni hade slarvat bortnyckeln som förra ägare lämnat med bilen. Ska det funka så kan Volvo ju lika gärna plocka bort andra grejjor som förra ägaren lämnat i bilen....SKAMLIGT!!!!!!
Användarvisningsbild
av songmaker
Japp, ringde till Volvo idag och berättade som det var.
Inga problem att lägga till nycklar och fjärr igen men mjukvara mm + arbete så skall dom ha 1500:-.
Jag tyckte att dom skulle göra det då det var Volvo som enligt sina "reglar" tog bort den från bilen utan att fråga mig, men se det ville dom inte vara med på alls.

Lite trist.
Användarvisningsbild
av Jensen
2st nycklar ingår till bilen när den är ny, och dom flesta
firmorna brukar se till att man får med 2st även när bilen säljs som begagnad.
Om du fick betala för att få 2 nycklar så var det dåligt utav den firman.
Men att du skall få en tredje utan kostnad det kan jag förstå att dom inte vill stå för.
Användarvisningsbild
av CarMan
tnd nyckeln går at lägga till. men du kan inte programera in fjärren.
av Frigge
CarMan skrev:tnd nyckeln går at lägga till. men du kan inte programera in fjärren.

Precis, tändningsnyckeln går att programera in men INTE fjärrkontroll.
Till fjärrkontrollen krävs en unik kod för att kunna programera in den,den följer med vid nyköp av lös fjärr. Utan den koden går det INTE lägga in den igen.
Användarvisningsbild
av songmaker
Aha :) Det låter ju ändå intressant, är det någon som vet hur man gör för att lägga till tändnyckeln ?
av Frigge
songmaker skrev:Aha :) Det låter ju ändå intressant, är det någon som vet hur man gör för att lägga till tändnyckeln ?
Kan bara en Volvoverkstad göra, krävs mjukvara för att komma in o programera.
Användarvisningsbild
av songmaker
Attans oxå,
Synd att man inte kan hacka in sig i bilen så lätt då ;)

Man undrar ju lite när första viruset i bilen börjar komma :)

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]