Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turbomart
Goddag.
I morse upptäckte jag att frosten endast försvann från höger backspegel.

Det jag skulle vilja göra är dels att mäta att jag har 12V fram till backspegeln samt att motståndsmäta värmeslingan i backspegelglaset.

Nån som vet hur jag får isär backspegeln tillräckligt för att göra ovanstående?

Kör fort.

/MBg
av matlun
Hej,
Jag har samma problem och sökte här i forumet. Fler verkade ha samma problem så det finns beskrivet hur du får bort glaset.
Verkade inte så svårt men jag har inte orkat hugga tag i det ännu.

Meddela gärna hur du mätte sen så hjälper du mig sen...
av turbomart
Hej igen.
Tja, det jag har kunnat läsa mig till är att "det bara är att bända lite med en mejsel" för att få bort kåpan, och "bara skjuta spegelglaset sidledes och dra ut det"... Känner mig inte helt komfortabel med att sätta igång ännu...

Får se om jag får tid och mod att peta lite på grejerna imorgon. Men ska jag vara ärlig så har jag inte kollat säkringarna ännu... Nån som på rak hand kan säga om säkringen för vänster spegelvärme matar något mer?
*Känner mig lite lat som inte kollar detta själv... :oops: *
Användarvisningsbild
av Brainy
Bör väl vara samma säkring för båda speglarna och bakrutan?

/Anders
Användarvisningsbild
av Morfus
Hade det problemet för en vecka sedan, åkte in till volvo (garanti) och dom bara bytte glaset sen funkar det igen.. sitter massa trådar bakom.

Man bänder loss glaset med fingrarna bara.
av Dykaren
Jahaaa är det värme i dom alltså? Sätter man på dom genom att sätta på värmen i bakrutan?
Användarvisningsbild
av A80TD
Dykaren skrev:Jahaaa är det värme i dom alltså? Sätter man på dom genom att sätta på värmen i bakrutan?
Ja, precis.
Min erfarenhet är att de blir frostfria klart snabbare än bakrutan.
Användarvisningsbild
av deska
turbomart skrev:Hej igen.
Tja, det jag har kunnat läsa mig till är att "det bara är att bända lite med en mejsel" för att få bort kåpan, och "bara skjuta spegelglaset sidledes och dra ut det"... Känner mig inte helt komfortabel med att sätta igång ännu...

Får se om jag får tid och mod att peta lite på grejerna imorgon. Men ska jag vara ärlig så har jag inte kollat säkringarna ännu... Nån som på rak hand kan säga om säkringen för vänster spegelvärme matar något mer?
*Känner mig lite lat som inte kollar detta själv... :oops: *
Brukar ju vara trådarna som gett upp när man får det problemet. Då får du byta glaset. 610:- om du vill ha det bytt av bilia tar dom 150:- för jobbet.

Vad är det för värmare inkopplad, s[…]

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]

Motorskölj 4 gånger, nytt filter, ny Bi[…]

Hur tänkte du bygga en sådan