Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CiA
De senaste dagarna har flera V70:s fått sina strålkastare stulna i trakterna häromkring (Laholm). I de lokalpressen nämns dock inte vilken generation av V70 det handlar om så jag vet inte huruvida jag ska passa extra på bilen eller ej.
Vilken V70 tror ni det kan röra sig om?

Själv har jag en gammal -00
det borde ju som sagt vara nyare. nu väntar jag på att de ska komma till mina trakter (gnällbältet)
då är det slut på det opassliga sättet sen :twisted:

Med vänlig hälsning gubbstrutt.
av Schmoyoho
Är det säkert att det inte handlar om extraljus då? Att få loss strålkastare känns ju steget jobbigare och borde väl kräva att man öppnar huven också, vilket borde trigga larmet på många bilar? För larm är väl ändå rätt vanligt på nyare V70:s, typ V70II?
Användarvisningsbild
av CiA
regeeN skrev:Är det säkert att det inte handlar om extraljus då? Att få loss strålkastare känns ju steget jobbigare och borde väl kräva att man öppnar huven också, vilket borde trigga larmet på många bilar? För larm är väl ändå rätt vanligt på nyare V70:s, typ V70II?
De har skadat huvarna på bilarna så det är inte några extraljus det handlar om. Stod inget i tidningen om larm som gått igång (däremot hade de blivit bortskrämda av en rörelsedetektorlampa på ett garage + faktiskt filmade av en övervakningskamera vid ett ställe).

Utgår från att min gamla skorv går säker då :)
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det där går i vågor, sist var det i Ängelholmstrakten där dom gick in och stal airbagar på nyare VW.
Inga brytmärken och inga larm som gått, nån enstaka fick man byta låscylindern i dörren på men långt ifrån alla.

Runt 05-06 var det BMW, då stal man strålkastare (xenon) och baklampor på E39 (5-serie) utan så mycket som ett märke på bilarna i övrigt och inga larm som gått.

Knappast småskuttar som gör sån jobb...
Användarvisningsbild
av sthlm
Hänt tidigare att dom använt rörtång och vikt upp huven för att komma åt strålkastarna utan att påverka larmet.
Fanns bilder på detta på nätet som jag inte hittar nu,
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]