- tis 06 maj 2014, 18:44
Uppdatering: Tänkte sätta dit buntband själv men misslyckades, lyckades bara förstöra under bilen istället för klossarna som skulle skydda upphissningen var sönder, körde till verkstad och fick tid, det visa sig att de oxå gick bet. Otippat, och varför då då, jo damasken var av plast inte gummi och till det krävdes en typ starkare klämma än vad de hade (mekonomen). Så då fick jag pris på byte av damask till gummi för att få dit klämman, alltså... alltså det börjar bli komiskt, men nu är jag villrådig, funderar på skita i allt och köra det lär inte komma in så mycket skit där vid smala änden så det kanske håller ett par år, eller ska jag hitta en bättre klämring och försöka sätta dit själv, funderar, men funderar oxå på varvid jag kommer till frågan, varför har bilen damasker av plast?? Är det original (C70), eller följd av en reparation, är det bra eller sämre än gummidamask, låter ju bra iofs då kanske jag ska behållan å försöka hitta klämma, å ja var kan man hitta såna kraftigare klämmor, några tips?