gubbstrutt skrev:ja inte fanken ska du betala om lackeringen
ta ett snack med den som tvätt öht förstörde bilen för dig.
det är han som ska pröjsa i vilket fall.
och skulle det vara så att det går å polera bort
vilket ja är tveksam till men fråga nån proffs polerare om det
går. notan ska den sk biltvättaren stå för även då.
lycka till gubbstrutt.
Firman känner jag på mig kommer inte ta det på sin självrisk, den lär va på 20-25,000kr. Då kommer de kanske föreslå att vi löser det privat, att jag får x kornor på fickan för besväret. Poleringsfirma säger att man kan nog göra bilen mycket finare då jag inte har klarlack, men man kommer inte konna göra den perfekt o man lovar inget. Problemet säger poleraren att man inte kommer åt över allt, speciellt inte de sabbade listerna på taket o runt om fönstren. Även alla stolpar är sabbade o svåra att polera, a-stolparna framför allt svåra. Lacken är tunn på alla profiler o där man kan inte gå på med polering. Jag ska kontakta firman snart med olika alternativa lösningar, så skall de få bestämma vilken lösning - detta är min plan.

-)
Typ 1, de betalar deras självrisk på 20 lax så lackar jag om bilen.
2, de betalar mig 6 lax som plåster på såret o jag polerar bilen själv o hoppas den blir finare.
3, snickeriet pröjsar en polering på 4-5000kr (som det kostar) och ger mig 3000kr som plåster för att bilen inte blir helt bra.
4, de kanske vägrar några av mina förslag o mitt f-bolag kommer då överens med deras f-bolag o splittar kostnaderna, jag slipper förmodligen självrisk men snickeriet åker väl på någon typ av självrisk ---äh jag vet inte. Ska ringa f-bolaget o fråga imorgon om hur det blir ifall snickeriet sätter sig på tvären.