Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Men allvarligt talat, är det ingen som känner igen sig i dilemmat som filmen visar?
Man vill inte vara någon miljöbov. Man källsorterar och gör sitt bästa. Man vet att bilars utsläpp inte är bra för miljön. Man vet att man borde åka mer kollektivt eller cykla. Men utan bilen så går inte vardagen ihop. Och så blir man just det som man inte ville bli - en miljöbov...
Absolut... håller helt med. Jag tycker om att köra bil och får vara för mig själv och tänka/lyssna på hög musik, en bok eller bara ha det tyst en stund. Vill gärna ha kvar "livsstilen", och hoppas omställningen i fordonsflottan ska hinna med så det blir möjligt att köra utan så stor påverkan snart. Kul att Volvo i allafall reklammässigt verkar vilja vara en del av det. Hoppas det kommer fler alternativ av VEA-motorn bara.. en hybrid, eller en TF.. :)
Hybrid lär ju ligga om hörnet. Det mest intressanta som detta öppnar för är den relativt nya funktionen med "sailing" som bmw redan har första generationen av i samarbete med ZF, och som finns på de flesta tunga fordon från och med MY13/14. Generation 2 innebär att man inte ens seglar på tomgång utan med avstängd motor, då kommer vi få se helt sinnessjukt bra förbrukning även på långfärd. Det borde inte ligga långt bort för Volvo eller någon annan nu.
Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]