Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bytt motor i den och flyttat över insprutning, tändsystem
den startade när man lyfte svänghjulsgivaren ett par mm(tre ggr) gick i 10 minuter tredjegången. fjärde gången baktände den, den sjkuter som galen jägare :) enda felkoden som kommer är 224, kylartempgivare defekt.
nån som varit med om detta förut?! den skjuter direkt när man vrider startmotorn....
jag har bara gnista när man llyfter svänghjulsgivaren och kör startmotorn, gnistan kommer normalt när man vrider motorn manuellt. kammarna står rätt..
Tacksam för hjälp!
Janne_L skrev:Bytt motor i den och flyttat över insprutning, tändsystem
den startade när man lyfte svänghjulsgivaren ett par mm(tre ggr) gick i 10 minuter tredjegången. fjärde gången baktände den, den sjkuter som galen jägare :) enda felkoden som kommer är 224, kylartempgivare defekt.
nån som varit med om detta förut?! den skjuter direkt när man vrider startmotorn....
jag har bara gnista när man llyfter svänghjulsgivaren och kör startmotorn, gnistan kommer normalt när man vrider motorn manuellt. kammarna står rätt..
Tacksam för hjälp!
Sitter svänghjulet rätt på vevaxeln?.Annars fel koder från impulsgivaren som läser av svänghjulet.
av Janne_L
tack!
svänghjulsgivaren jag bytte(provade med en från skroten som jag fick låna.) till var trasig den också. det var givaren som var fel. så nu är problemet löst!

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]