Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GmbH
i livet att jag köpet den nya v70

att volvo inte kan gå egen väg?!!!

mitsubishi galant röv,det fulaste jag sett på åratal

fronten så där
inredningen är helt ok

men BAKÄNDAN??

nä bättre jag kär med min 2004:a

eller vad tycker ni?
av Goldbeach
Jag tyckte riktigt illa om rumpan tidigare, men börjar vänja mig nu. Snart kanske jag tom gillar stjärten. :)
av CANBus
jag som tycker den nuvarande V70N ser otroligt gammalmodig ut.
jag tycker den är "obsolete" så att säga, bra gjort av Volvo o inte göra en långkörare ala 140/240 på 100 år av V70N
Den nya går enligt alla konstens regler för att göra nått eget på en fordplatta, Nya V70 ser åtminstone modern ut....
Användarvisningsbild
av Brainy
Med de där framsätena och inredningen skulle jag behöva rti med tv i bilen för jag skulle ha alldeles för svårt att kliva ur bilen när jag kommit hem till parkeringen :lol:

Ser ruskigt hemtrevlig ut!

/Anders
av bult
Tycker den ser bra ut framifrån och från sidan men baken är nog f*nimejen det fulaste jag sett på en bil, ser ut som en gammal Galant som nånn annan sa. Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en bil med det arslet ;-)
av haxpet
Även om Nya V70 kommer med D5:an så skulle jag vilja att det fanns ett större alternativ. Audis Diesel 6:a ger ju över 230 hk och 450 Nm.

Volvo behöver minst en sådan maskin också.
av omi
För mig räcker D5 eller tom 2.4D, bara det fanns en DSG låda så att kraften verkligen kommer till hjulen. Är det någon som vet när det kan bli aktuellt? S40/V50 lär ju få DSG mot slutet på året.
av McDonald
omi skrev:S40/V50 lär ju få DSG mot slutet på året.
Nån volvo lär aldrig få en DSG... :wink: en folkvagnslåda :lol:
Men däremot SPS, dvs volvo/ford-beteckningen på deras variant.
Synchro PowerShift eller nåt sånt står det för. En Getraglåda http://www.getrag.de/434

M
Användarvisningsbild
av Larre
haxpet skrev:Även om Nya V70 kommer med D5:an så skulle jag vilja att det fanns ett större alternativ. Audis Diesel 6:a ger ju över 230 hk och 450 Nm.

Volvo behöver minst en sådan maskin också.
Instämmer! Och då är ju Audis 3.0 TDI inte på något sätt är deras värstingspis.
omni skrev: För mig räcker D5 eller tom 2.4D.
Visst, en del av mig håller med om att D5:an känns som att den räcker. Inte minst för att Volvos vagnar väger mindre än Audis motsvarigheter (tänker på A6 vs V70 resp Q7 vs XC90). Men det finns nog ändå en marknad för en större spis från Volvo.

Rymmer nya V70 en större diesel? Finns en sån i bakfickan redan?

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]