Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ofa
Hej,

Jag har en 945 ltt -97. När motorn är kall oftast om den stått över natten, så kommer detta fel. Motorn startar direkt som den skall, när jag lägger in drive eller backen och börjar rulla utan gaspådrag så går motorn ojämt och är orkeslös. Om jag lägger i parkering igen och varvar upp motorn utan belastning så kommer den sig ganska snabbt, 4-5 gaspådrag till 12-1500 rpm i med växel och sedan är problemet borta! Någon som har inteligeta förslag på vad detta kan bero på? :roll:
av Morgan M
ofa skrev:Hej,

Jag har en 945 ltt -97. När motorn är kall oftast om den stått över natten, så kommer detta fel. Motorn startar direkt som den skall, när jag lägger in drive eller backen och börjar rulla utan gaspådrag så går motorn ojämt och är orkeslös. Om jag lägger i parkering igen och varvar upp motorn utan belastning så kommer den sig ganska snabbt, 4-5 gaspådrag till 12-1500 rpm i med växel och sedan är problemet borta! Någon som har inteligeta förslag på vad detta kan bero på? :roll:
Har du kollat om du har några felkoder?.Annars tomgångventilen. :wink:

Volvos egen lastgaller passar bara till andra rade[…]

Volvo car UX

Kan de inte bara skicka ut den nu haha. Vet ej om […]

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8[…]

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]