Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker det är bäst att göra en fyrhjulsinställning. Brukar inte vara så dyrt. Bästa vore att göra det i samband med byte & de av däcken.
Håller med att det är en underbar bil! :D Köp en Dieselbox & sätt i...
simon: Om du hittar fel som inte är upptagna i protokollet på KVD så kan du backa affären utan kostnad. Om du bara "ångrar dig" åker du på slagavgiften. Bli inte orolig dock, KVD är superpetiga, varenda litet märke, skavank och missljud är med. Även sånt som vanligen knappt syns eller märks. Mitt intryck är att de flesta bilar upplevs som klart fräschare på plats än när man bara läser protokollet.

Just splinesen är det i detta fall jag skulle bli lite orolig för. Vet inte hur dyrt det är att fixa, eller om det är något man kan leva med.

Milktrucker: Du har inga fler fördomar att bjuda på? Bilarna på KVD har samma ursprung och skötsel som vilka tjänstebilar som helst (dvs 70-80% av nybilsmarknaden). Den enda skillnaden mot det som hamnar på Bilia osv är rekonden. Vill du betala 30-40 tusen extra för det så visst.
Gotlandsbästa skrev:Tycker det är bäst att göra en fyrhjulsinställning. Brukar inte vara så dyrt. Bästa vore att göra det i samband med byte & de av däcken.
och hur mycket vridmoment klarar TF81-SC?

optimering, trimning osv har oftast inga problem att nå över 450 Nm medan lådan är dimensionerad för 400 Nm enl. AW
Aldrig dieselbox i bil med partikelfilter. Det är en riktigt dålig kombo.
Tycker ändå det är skönt att veta lite småfel på bilen så som kvd beskriver så man inte köper nåt som verkar helt och sen är det paj. Dieselbox hoppar jag över har läst för mycket negativt om det här, säkert bra när det funkar men jag avstår det, skulle man vilja ha lite mer effekt så finns ju polestar, men jag tror den går bra helt orginal ändå. :)

Det där med splinesen är ju klart lite oroväckande men jag känner nog hur den beter sig vid provkörningen, på V70in innan så när man släppte glasen och gasa till så smäller det till lite (låter inte speciellt bra) trodde det var allvarligt fel men då visade sig att dom bara behövde byta nån bricka till hjulet eller vad det var, och det kostade inte många kronor, och bilen gick kalasfint sedan. :)
milktrucker skrev:
Gotlandsbästa skrev:Tycker det är bäst att göra en fyrhjulsinställning. Brukar inte vara så dyrt. Bästa vore att göra det i samband med byte & de av däcken.
och hur mycket vridmoment klarar TF81-SC?

optimering, trimning osv har oftast inga problem att nå över 450 Nm medan lådan är dimensionerad för 400 Nm enl. AW
Automaten klarar väl mindre än en manuell? Så tror jag att det finns lite rum att töja på, Seden så stämmer inte siffrorna hos tex BSR. en D5 har 185 hk, inte 193 som dem börjar på. Tror vridet är högre beräknat oxå. Jag har box. Tycker det funkar bra! :-D
Nu har jag hämtat den, en mycket härligt bil. Jättesköna stolar. :D Ska bli spännande sen och se hur mycket diesel den drar per mil. :)
och fortfarande inga bilder.....och ingen info heller....

varför ens starta en tråd om om man inte visar något?
Lugn det kommer, har haft fullt upp i dag att köra med bilen. :D
hur går det med bilderna simon?

Passerade nämligen 13 000 här om dagen p[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Inte mera än att starta bilen i minus 20 utan[…]

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatte[…]

Vet inte om en B4 har det där lilla stöd[…]