Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av irie
VolvoV60D3 skrev:Tjusigt! tyckte jag när jag köpte en Volvo V60 D3 -11 med Keyless.

Men inte idag. Nu kan bara Hö, bakdörr användas för att öppna och låsa bilens dörrar. På verkstaden (Volvo) säger man att det är antennen som kan ha en felaktig kabel, vilket således måste bytas, kostnad 3 900:-. :cry:

Är det fler som har fått detta problem? Hur har ni behandlats?
Personligen tycker jag att det är under Volvos värdighet att inte åtgärda ett fel, kostnadsfritt, som är känt av verkstadskillarna sedan tidigare. :-(O)
Har samma problem med min V60 D5 MY11, uttagen 4/1-2011.
Vä. fram slutade fungera, handtag och kablage byttes på garanti pga ärgade kontakter (9/10-2012, efter 1532 mil).
Idag var jag på verkstaden på nytt då alla fyra dörrar slutat fungera (att öppna med nyckeln fungerar så det är Keyless som lagt av...igen). Dom ska felsöka på tisdag, återkommer med hur dom tänkt hantera detta (jag åberopade goodwill, nu har vilket rullat "bara" 2080 mil).

/Kent
Användarvisningsbild
av Perra83
OM bilen låser sig och nyckeln ligger i kupén och man har VOC kan man låsa upp med appen :wink:

Sambon tog min bil en dag och ja skulle ha en sak i bilen. Åkte då tre mil och när ja kom fram hade ja ingen nyckel med mig. Då hade ja nytta av VOC 8)
av VolvoV60D3
#irie, Trasiga handtag/antenner till KeyLess har hitintills kostat mig 3x1 900:-. Ingen Goodwill här inte. Nu har min V60 passerat 7 800 mil men ändå. Nog borde Volvo ha bättre grejjer än så.

#Perra83, Jo men då behöver man ha en nyare variant av VOC än den första generationens VOC som jag äger. Den nyare VOC´n med app finns bara från -12órna
av irie
Har nu varit inne på verkstaden för felsökning och samtliga dörrar hade felkoder på Keyless. Då det finns en Teknisk Journal på dessa felkoder så har ärendet nu lämnats över till Volvo Personvagnar för beslut om dom tar detta på goodwill eller ej, väntas få svar under vecka 7. Bilen har som sagt bara rullat drygt 2000 mil och är precis över 3 år gammal, om dom inte tar detta på goodwill så kommer jag föra ett herrans liv.
Återkommer när jag fått svar.

UPPDATERING!
Har nu fått svar från Volvo Personvagnar och dom byter alla fyra dörrhandtag samt kablage på goodwill (100%).
Ska in om en vecka och få det fixat :)
av Cirtap
Såg tråden när jag Googlade på något som liknande "Vad är Volvo egentligen för en skitbil"

Det är lätt att bli irriterad.
Köpte en v60 -11 för några månader sedan som hade 7000 mil på mätaren. Trevlig bil och fungerar som man förväntar sig för utom detta Keyless. Först började vf- dörren krångla men till sist helt slutat att reagerade på att öppna sig, trots ihärdigt handtagsgnuggande. Där efter kopplade hf, hb och nu vb bort sig.

Tog mig då tid att svänga förbi Volvo för att boka tid för en fix. Efter bokning och snack med verkstadskillen insåg jag att tryck på en knapp för att öppna inte är så förbaskat jobbigt i alla fall.

Baserat på ett troligt fel vart priset 26 000:- (13000:-/dörrpar).

Det kan ju inte bero på aggressivt eller vårdslöst öppnande av dörrarna, så man tycker att det borde hålla lite längre. Känns som Volvo kanske skull ta hjälp av killarna som drog sladdarna för Lucas elsystem för att få utrustningen att hålla bättre.

/Cirtap
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag är glad att det är keyless-versionen med tryckknappar på den bilen jag har beställt. Har en V60 nu och det funkar sådäär!
av kmi
Eneste som jag faktisk savner fra v60 keyless er at man kan låse bilen via en knap på bagageluckan. Den findes ikke på XC60'en.
Ofte er det der man vil låse bilen keyless når man typ har taget varer ud af bilen.
av PFA
kmi skrev:Eneste som jag faktisk savner fra v60 keyless er at man kan låse bilen via en knap på bagageluckan. Den findes ikke på XC60'en.
Ofte er det der man vil låse bilen keyless når man typ har taget varer ud af bilen.
Instämmer! Men jag är supernöjd med funktionen i övrigt.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]