- fre 24 jan 2014, 08:29
Vä. fram slutade fungera, handtag och kablage byttes på garanti pga ärgade kontakter (9/10-2012, efter 1532 mil).
Idag var jag på verkstaden på nytt då alla fyra dörrar slutat fungera (att öppna med nyckeln fungerar så det är Keyless som lagt av...igen). Dom ska felsöka på tisdag, återkommer med hur dom tänkt hantera detta (jag åberopade goodwill, nu har vilket rullat "bara" 2080 mil).
/Kent
VolvoV60D3 skrev:Tjusigt! tyckte jag när jag köpte en Volvo V60 D3 -11 med Keyless.Har samma problem med min V60 D5 MY11, uttagen 4/1-2011.
Men inte idag. Nu kan bara Hö, bakdörr användas för att öppna och låsa bilens dörrar. På verkstaden (Volvo) säger man att det är antennen som kan ha en felaktig kabel, vilket således måste bytas, kostnad 3 900:-.![]()
Är det fler som har fått detta problem? Hur har ni behandlats?
Personligen tycker jag att det är under Volvos värdighet att inte åtgärda ett fel, kostnadsfritt, som är känt av verkstadskillarna sedan tidigare. :-(O)
Vä. fram slutade fungera, handtag och kablage byttes på garanti pga ärgade kontakter (9/10-2012, efter 1532 mil).
Idag var jag på verkstaden på nytt då alla fyra dörrar slutat fungera (att öppna med nyckeln fungerar så det är Keyless som lagt av...igen). Dom ska felsöka på tisdag, återkommer med hur dom tänkt hantera detta (jag åberopade goodwill, nu har vilket rullat "bara" 2080 mil).
/Kent