Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

På 60-talet när jag var liten och vi åkte på semester i vår skinande blanka mossgröna Volvo PV minns jag att man blinkade om man mötte en likadan bil. Hade den även en likadan husvagn som vår på släp var det väl nästan så att man stannade och hälsade :D . Det var bättre förr :wink:
Sceptic skrev:På 60-talet när jag var liten och vi åkte på semester i vår skinande blanka mossgröna Volvo PV minns jag att man blinkade om man mötte en likadan bil. Hade den även en likadan husvagn som vår på släp var det väl nästan så att man stannade och hälsade :D . Det var bättre förr :wink:
På den tiden mötte du inte 150 lika bilar på en 10 mils sträcka å andra sidan :D
Dessutom så visste oftast ägaren vad han åkte i istället för som nu en blå Volvo men noll koll på årsmodell, motor osv osv
Det var bättre förr som sagt
vi har åkt Land rover i många år och då hälsar man på likasinnade!och man kan prata lite bil på parkeringar osv.
när vi för några år sen flottade över bil och husvagn till england så trodde vi att det skulle va lika där!men tji fick vi där hälsade ingen tillbaka!
vi åkte discovery då!
vi tyckte det va lite konstigt så när vi besökte en stor tillberhörsbutik för LR så frågade vi varför det va så , och fick till svar att bara defenderägare hälsar på varandra och det bara för att man mest troligt känner den man möter eftersom det inte finns nån frisk människa som åker längre än 2 mil frivilligt i en defender.

när vi sen köpte första xc60 så provade vi att hälsa men det funkar inte!
JÄVLIGT tråkigt faktiskt.
fasst å andra sidan så är det ju BARA en vanlig jävla bil som man åker i och byter ut med jämna mellanrum utan att känna nått extra för.
jag saknar mina gamla LR men inte mina gamla volvo

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]