- tis 22 apr 2014, 21:55
Hej, Har nu sedan 3 veckor tillbaka haft problem med att bilen rycker i högväxel vid låg hastighet/varvtal. Den hackar lite om jag kör i 3an i 40km/h tex. Den är inte ligga pigg och svarar inte när man ska accelerera upp. Precis som den inte får bränsle eller något som är kast. Har fått hjälp av en polare som har kollat allt som har med tändning att göra. Får inga felkoder osv.
Bytt och testat:
Tändstift
Tändkbalar
Vevaxelgivare
Tändlägesgivaren
Fördelarlock
Rotor
Tändspole
Spridare
och det är inget fel på dem vad vi kan se.
Jag tror det är Lambdasonden som börjar bli helt kass, eller bränslepumpen, men då hade nog inte bilen startat skulle jag gissa på.
Någon som har något bra svar på vad det kan vara, jag kanske inte har beskrivit felet så bra, men har du kanske någon aning är jag tacksam för alla svar och ställ gärna frågor om jag inte förklarat bra nog.
Bytt och testat:
Tändstift
Tändkbalar
Vevaxelgivare
Tändlägesgivaren
Fördelarlock
Rotor
Tändspole
Spridare
och det är inget fel på dem vad vi kan se.
Jag tror det är Lambdasonden som börjar bli helt kass, eller bränslepumpen, men då hade nog inte bilen startat skulle jag gissa på.
Någon som har något bra svar på vad det kan vara, jag kanske inte har beskrivit felet så bra, men har du kanske någon aning är jag tacksam för alla svar och ställ gärna frågor om jag inte förklarat bra nog.