- lör 03 feb 2007, 21:58
vist är det så. du har så rätt.
förlåt om jag tog förgivet att alla förstod detta, för mig var det gasnka självklart att man inte ringer nån man inte vill prata med.
nu citerar jag dig frigge, men du vet att det inte är dig jag menar
Ock du föresten, om du inte vill ha "instruktionsboken" för hur man talar i telefonen uppslagen, så kan man ju altid tala om för den man pratar med att man inte förstår, eller fråga om det är nått man undrar över, tilexempel hur man får en o samma killa att serva bilen m.m. 8som jag sa tidigare så är tankeöverföring inget som fungerar!)
Frigge skrev:V Olovsson skrev:CarMan skrev: jag blir faktiskt förvånad över vad du skriver.Nej, jag kan nog värdera vad som är skämt och inte, även om jag inte alltid berättar att jag skämtar, ligger väl i min uppfostran av Monte Python, det blir bättre om man inte berättar att man skämtar.
det finns olika system på olika ställen. men generelt så är det såhär.
om du vill ha en personlig servictekniker så ringer du direkt till den teknikern di vill ha & sköter alla kontakter genom honom.
Så om du ringer nån annan så är det ju klart at du inte får samma kille.
ringer man bara ter "allmäna nummret" så blir man ju bara bokad på nån som är ledig & om du då vill ha en specefik mekaniker så måste du talaom det. det där med atnkeöverföring var ett skämt, men duverkar ju tro att det fungerar. Det gör det inte!
Du skriver att man inte kan ringa till allmänna numret, det går helt i linje med vad jag lärt på detta forum. Som Volvo ägare ska man alltid ha instruktionsboken uppslagen på förarsätet så man inte missförstår någon ologisk funktion, nu ska man även ha en instruktionsbok för hur man bokar verkstad. På mina två föregående bilar (som inte var svensktillverkade) så besökte jag aldrig verkstaden och behövde alltså ingen handledning för hur det "går till" när man lämnar in bilen.
Tänk på att jag är rätt surig just nu, men det går över, jag menar inte så illa. :D
Visst du är lite off men ändå :roll:
Har du en Personlig Servicetekniker du är nöjd med , RING HONOM !
Har du en Personlig Servicetekniker du INTE är nöjd med, RING INTE HONOM, det finns andra.
vist är det så. du har så rätt.
förlåt om jag tog förgivet att alla förstod detta, för mig var det gasnka självklart att man inte ringer nån man inte vill prata med.
nu citerar jag dig frigge, men du vet att det inte är dig jag menar
Ock du föresten, om du inte vill ha "instruktionsboken" för hur man talar i telefonen uppslagen, så kan man ju altid tala om för den man pratar med att man inte förstår, eller fråga om det är nått man undrar över, tilexempel hur man får en o samma killa att serva bilen m.m. 8som jag sa tidigare så är tankeöverföring inget som fungerar!)

- By Wallner77