- lör 26 apr 2014, 01:00
#859318
IMG_0143.JPG (1.91 MiB) Visad 385 gånger
IMG_0144.JPG (1.99 MiB) Visad 378 gånger
Då har vi rukket å kjøre noen mil med nybilen så vi kan gjøre en evaluering. Det som er virkelig bra er VOC og det at man kan via mobilen gå inn og styre for eks varme apparatet. så kan det vel diskuteres hvor mye verdi det er i å kunne gå inn og sjekke kilometer teller/diesel tank osv. Synes også at det er litt bedre lyd i Premium stereoen enn hva som var i min forrige bil MY10.
Det sørgelige er at girkassen er like dårlig som før på tross av at volvo sier det er en ny kasse så er forskjellen marginal. Konverteren slirer like mye nå som på MY10 og ved manuell veksling mellom 1 og 2 gir er den like trøg som før. Hvordan volvo kan levere slik gir kasse i en Premium bil anno 2014 er helt utrolig. Her har dem blitt totalt akterutseilt av tyskerne.
Jeg håper for volvos skyld at den nye kassen som blir levert med dem nye VEA motorene holder en helt annen klasse.
En annen ting som irriterer meg er det nye dekselet som skal skjule festet til drag kula når man tar av draget. hur i h###ete er det meningen at man skal få festet dette. Man må jo nærmest legge seg under bilen og bruke alt hva man har av kraft for å få vridd låsen på dette. Synes at den løsningen som var på MY10 var helt ok men visstnok så var det mange som klaget på at dem mistet dekselet i følge min volvo handlare.
Specen: D4 AWD Summum m panorama tak, Sort Safir Metallic,Lyst skinn sport interiør,sub woofer,park sensor og kamera bak/fram, Four-C,varme i front rute og ratt,gear paddlar,el nedfellbare nakke støtter bak,varme i bak seter,el pass sete, el speil m dimming/el innfelling,Herregårdsvognpk/Driver Support Pkt/Plus pk og Tec pk PS PRO Sensus og helt sikkert noe jeg har glemt.
Det sørgelige er at girkassen er like dårlig som før på tross av at volvo sier det er en ny kasse så er forskjellen marginal. Konverteren slirer like mye nå som på MY10 og ved manuell veksling mellom 1 og 2 gir er den like trøg som før. Hvordan volvo kan levere slik gir kasse i en Premium bil anno 2014 er helt utrolig. Her har dem blitt totalt akterutseilt av tyskerne.
Jeg håper for volvos skyld at den nye kassen som blir levert med dem nye VEA motorene holder en helt annen klasse.
En annen ting som irriterer meg er det nye dekselet som skal skjule festet til drag kula når man tar av draget. hur i h###ete er det meningen at man skal få festet dette. Man må jo nærmest legge seg under bilen og bruke alt hva man har av kraft for å få vridd låsen på dette. Synes at den løsningen som var på MY10 var helt ok men visstnok så var det mange som klaget på at dem mistet dekselet i følge min volvo handlare.
Specen: D4 AWD Summum m panorama tak, Sort Safir Metallic,Lyst skinn sport interiør,sub woofer,park sensor og kamera bak/fram, Four-C,varme i front rute og ratt,gear paddlar,el nedfellbare nakke støtter bak,varme i bak seter,el pass sete, el speil m dimming/el innfelling,Herregårdsvognpk/Driver Support Pkt/Plus pk og Tec pk PS PRO Sensus og helt sikkert noe jeg har glemt.