PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Här, på den här sidan finns ett antal ersättningsfördelare med fullt modernt elektroniskt och brytarlöst system. Där ser man O-ringen på bild. (Några undantag finns dock) Om man sedan klickar på en enskild modell så kommer det upp en måttritning också. Nu är dom som sagt nytillverkade och det säger inte att dom 50 år gamla originalen var likadana, men det är nog sannolikt.
http://www.123ignition.se/produkter.php
av rid54
lennarte skrev:
gubbstrutt skrev:
Arne skrev:Det sitter även en O-ring på B20 fördelaren.
var sitter den? bara nyfiken ingen spydig kommentar minns inte var den satt har inte mekat med nån riktig bil på länge.
Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Den sitter (har jag för mig) någon cm nerifrån (drivningen). Det är längesedan för mig också. Körde visserligen 144 -72 fram till 2008, men den bara gick, och gick, och gick. Slutade jobba professionellt 1985 efter nästan 20 år med (mestadels) sådana här bilar.

Mvh
Lennart
Denna O-ring kan jag absolut minnas, medan papperspackningen inte sällan lyste med sin frånvaro på de maskiner jag träffade på.
ja nu minns jag den där o ringen när jag såg den på bild och läste posterna.
körde en 142a från 1970.1999 fram till 2011 den bara gick den med
sen var det nån flåbuse som körde rakt in i sidan på
fina åka bort bilen ute på parkeringen så det blev skrot av allt i hopa
sålde den i delar sen. tack för svaren.
sen vill jag be om ursäkt för min trådkapning.

gubbstrutt

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]