Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Rage
Får bli en garage tråd för mig med.

Bilen är en V70II -09 Summum 2.5FT manuell som vi införskaffade i Oktober -13 då vi väntade tillökning av en liten tjej mot slutet av året.
Sambons Peugeot plåt cab var inget alternativ längre.

När vi hämtade ut den var den standard med 16" och smälte in i mängden av alla andra. Bilen har rullat 14 000 mil och utöver standard utrustning så är det inte så mycket. BT handsfree, bälteskuddar bak är väll det som är. Hade varit trevligt med R-design paket och herrgårdsvagnspaket, men detta funkar med.

Lämna den röda, hämta den Grå hos bilhandlaren.
Bild

Det som är planerat att göras.
[X] Polestar optimering. -Check 8/4-14
[X] Byta ut 16" Naos sommarhjul mot något roligare. -Check
[X] Montera Vinge. Check
[ ] Montera sportavgassystem och byta nedre kjolen back så man får 2 st synliga utblås.
[ ] Filma rutor bak samt i bagage utrymmet
[ ] 12V uttag Bagageutrymmet
[ ] Få dit några R-design utsmyckningar.

Mer kommer säkert under resans gång
Senast redigerad av 3 Rage, redigerad totalt 0 gång.
av Rage
Det första som gjordes var att montera vingen eller "takluftsriktare" som stod på Volvos lapp, vilket gick på en kvart och var väldigt simpelt. Gör dock väldigt mycket för utseendet tycker jag, bilen ser så avklippt och tråkig ut utan.

Utan vinge
Bild
Montering pågår
Bild
Klart
Bild
av Rage
Nästa grej som gjordes var att byta ut de 16" Naos fälgar och däck som följde med till 19". 18" var tanken först men var slut när jag beställde, tog då 19" istället och ångrar det inte en sekund.
Fälg SvF Daytona 19"x8.5" med Good Year Eagle F1 Assymetric 2 245/35-19

Nu blir man ju dock sugen på en eventuell sänkning, dock skall den ju fortfarande ha endel komfort, får se hur det blir där.

Före bild har ni högst uppe

Efter
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Rage, redigerad totalt 0 gånger.
av Rage
Perra83 skrev:Vingen gör mycket. Snyggt!

Är bilen grå, savile grå?
Tack

Det stämmer, Saville Grå är kulören.
Gillar den :)
av Rage
Har även hunnit med en Polestar optimering i början på April. Mycket trevlig uppgradering från 200 till 258 hästar på pappret och man får en lite trevligare och roligare motor. Upplever den som rappare och bättre drag. Även lite bränslesnålare.
av Rage
White skrev:Jäkligt snyggt med vingen! 8)
Ja, utan vinge känns bilen inte komplett :)
av Rage
Igår rök modell och motorbeteckningen.
Så nu har man en liten renare baklucka, tog inte många minuter med en värmepistol och lite t-röd efter. :)

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]