- lör 03 feb 2007, 10:01
dom kanske har lyft på dom hör att kolla om det är plast i vänster tankhalva & om silen är minterad i vänster sugledning.
eller så är dom seriösa o vill veta om tanken är timm, eller om bränslepumpen av nån anledning bara kan suga till halvtank.
är tank mätarna rätt monteradr m.m.
halo otroligt att alla här helatiden betersig som översittare o vet bäst, det är jugivetvis enkelt med facit i hand.
hädan efter antar jag att ingen av er kommer att lämna in bilen nån gång i resten av era liv, utan lagar allt själva....
S60AWD2.5T skrev:vist. men vi vet ju inte varför dom lyft på bränsle mätarna. vi sitter ju bara o antar saker.CarMan skrev:va då borde vara lätt att hitta. vem säger att det inte var lätt att hitta?
först ska man ju konsta tera vad som händer o inte händer, sen gör man en bedömning om det är på bränsle sidan eller ej.
tilexempel så mäter man bränsletrycket.
om man nu inte har bränsle tryck, men hör pumpen arbeta så vill man ju kolla om det finns bränsle i tanken & då måste rätt mycke inredning demonteras !
all felsökning, mätningat demontering m.m. är ju inte gjort på 5 röda direkt
ock som jag skrev tidigare så vill man ju hitta felet till att soppa mätaren visa fel & då är det ju yttligare felsökning som gäller.
--------------------------
med facit i hand låter alla fel enkla, men om så vore fallet så skulle väll alla laga sina bilar själv!
Ja eller så kollar man inte om det finns bränsle utan gör som jag brukar .
Slår i 5L och vet att det finns bränsle. Det är ju helt klart det enklast och tar i princip ingen tid. detta tips bjuder jag på det kostar inget.
Det borde väl vara ett självklart förfarande i stället för att börja riva.
Så gjordes alltid på Saab og900 då det där var vanligt att pumpen suggummi försvann. Så jag är väl lite saab skadad
Att inte föraren har koll på bränslemängd är väl inte konstigt om flera kör bilen....
dom kanske har lyft på dom hör att kolla om det är plast i vänster tankhalva & om silen är minterad i vänster sugledning.
eller så är dom seriösa o vill veta om tanken är timm, eller om bränslepumpen av nån anledning bara kan suga till halvtank.
är tank mätarna rätt monteradr m.m.
halo otroligt att alla här helatiden betersig som översittare o vet bäst, det är jugivetvis enkelt med facit i hand.
hädan efter antar jag att ingen av er kommer att lämna in bilen nån gång i resten av era liv, utan lagar allt själva....