Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Knurpen
Jag har en xc 70 -05 och jag har ingen ström i mina 12 V uttag fram och bak. Men i bagageutrymmet är det ström.

Jag har letat i boken men jag kan inte komma fram till vilken säkring som är till 12V uttagen.

Någon som vet och kan förtälja mig denna gåta.

//Knurpen
Användarvisningsbild
av Loner
Hmm har inte dokumentation för 05-> där jag sitter nu, men i äldre var det ju säkring 11C13, dvs säkring 11 inne i kupé.
20A skall det vara.

/L
av Marbas
Knurpen skrev:Jag har en xc 70 -05 och jag har ingen ström i mina 12 V uttag fram och bak. Men i bagageutrymmet är det ström.

Jag har letat i boken men jag kan inte komma fram till vilken säkring som är till 12V uttagen.

//Knurpen
Kanske dumt att säga detta, men har du haft tändningen på när du kollat uttagen i kupén (fram och mitten)? Uttaget där bak har alltid ström medans de främre två går på tändningen...
Användarvisningsbild
av Knurpen
Marbas skrev:
Knurpen skrev:Jag har en xc 70 -05 och jag har ingen ström i mina 12 V uttag fram och bak. Men i bagageutrymmet är det ström.

//Knurpen
Kanske dumt att säga detta, men har du haft tändningen på när du kollat uttagen i kupén (fram och mitten)? Uttaget där bak har alltid ström medans de främre två går på tändningen...

Ja jag har haft tändningen på....ingen kräm.. man skall ju var gymnast för att komma åt säkringarna under instrumentbrädan. Men vad jag kan se där under så är alla säkringar hela?!?

//Knurpen
Användarvisningsbild
av Snyggve
Byt säkring ändå och kolla. Jag har flera ggr råkat ut för att de ser hela ut men ändå är trasiga.
Eller kolla med en ohm meter över säkringen
Användarvisningsbild
av Loner
Knurpen skrev: Ja jag har haft tändningen på....ingen kräm.. man skall ju var gymnast för att komma åt säkringarna under instrumentbrädan. Men vad jag kan se där under så är alla säkringar hela?!?
//Knurpen
Under instrumentbrädan? Har dom flyttat säkringarna iom faceliften??

PÅ min 02:a sitter dom på sidan av brädan...

/L
av Frigge
På en 05:a måste man ta bort ljudvallen (över pedalstället)
Där sitter säkringen till 12 volts uttagen
Användarvisningsbild
av Loner
Se där, man lär sig nått varje dag.

/L

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]