Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Nog för att man förstod att 18" skulle vara mer bullriga och spåriga än 17" men mina (begagnade) Pirelli P-Zero 245/40 R18 låter sjukt mycket mer än mina dubbade 225/50 R17! Spårar utav h-e gör dom också, ratten lever verkligen sitt eget liv. Det är förvisso roligt men riktigt så mycket parerande med ratten blir jobbigt i längden. Finns det några däck i den dimensionen som ger lite mer komfort åtminstone? Kan tillägga att jag har 2.7 bar i varje däck så ska prova gå ner på 2.5 för att se om det hjälper.

Men till nästa gång vill jag nog köpa lite mer komfortinriktade däck, tips på fabrikat och modell mottages tacksamt!
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är på GT-mannens linje.. mins 245/45 17 spårar lite halvmkt jämfört med vinterdäcken, men nu har jag 2,9bar i dem och tycker det är fullt överkomligt.
Tänk på att fyller du i luft när däcken är varma ska man öka trycket med 0,2-0,3 bar mot för vad man ska ha.
Användarvisningsbild
av xerent
StefanN skrev:Pirellidäcken är kass på ljud (och spårighet) så det kommer inte spela nån roll vad du gör.
Vilka däck ska man satsa på?
Användarvisningsbild
av TommyP86
StefanN skrev:Pirellidäcken är kass på ljud (och spårighet) så det kommer inte spela nån roll vad du gör.
Stämmer, riktigt dåliga däck. Satsa på conti eller nokian.
Användarvisningsbild
av Perra83
Har visserligen bara 235/40 18 Continental sport contact 3. Spårar minimalt nästan inget men lite buller på grov asfalt går nog inte att komma ifrån. Kör på 3bar.
Användarvisningsbild
av xerent
Det blev bättre med 3.0 bar i däcken. Nu spårar den inte alls lika mycket och bullret blev lite bättre. Varför rekommenderar Volvo 2.4 bar? Det lär ju vara en mardröm att köra med det däcktrycket...
Användarvisningsbild
av joel80
2,4 är bäl det lägsta dom rekommenderar? eco-tryck för min är 2,7 eller nått sånt.
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]