Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Håller med Ilesrof! Att sträva efter mer buller i trafiken låter korkat. Det är illa nog som det är om man bor i stan.
Bodde vid Hornstull ett par år och det var förjävligt med ljud. Hade bra fönster, så med de stängda kunde man stå ut, men varma sommarnätter gick det inte att ha fönstret öppet för då vaknade man av trafikeländet.
Folk får lära sig att se sig för, och MC-förare får hålla sig från att köra för fort i stadsmiljö och där det kan finnas folk. Ofta är det inte ett enskilt misstag som orsakar olyckor...
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
llesrof skrev:På jobbet kör jag elbil ibland och den överraskar en och annan fotgängare. Det vore ju mer önskvärt att folk såg sig för än att få mer buller i trafikmiljön.
ja det vore önskvärt om gång/cykel trafikkanter skulle se sig för i stället för att glo på nallen jämt men detta kommer aldrig att hända
sen finns det många som plockar med nallen i bilen istället för att se sig för och så länge det är så här kommer min hoj att ljuda så de tittar upp.
personligen har jag inte fått ett klagomål nån gång på att min hoj
låter som ett åskväder jag bor i stan det kan nog bla bero på hur man gör med gas handtaget och vilken tid på dygnet.
och det är mer korkat att inte se sig för än att låta.
nu skulle det kunna se ut som om jag skulle vara perfekt i trafiken men
så är inte fallet alla kan klanta sig ibland
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har hittat en supersmart funktion i min bil! Om det är någon i trafiken som verkar ouppmärksam och inte ser mig trycker jag på en slags stor knapp på ratten. Bilen ger då ifrån sig ett högt tillfälligt läte som gör omkringvarande trafikanter medveten om min närvaro. Skitsmart! Synd att det inte finns nån ratt på en MC, men man borde kunna hitta något sätt att få det att funka ändå. ;)
Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:Jag har hittat en supersmart funktion i min bil! Om det är någon i trafiken som verkar ouppmärksam och inte ser mig trycker jag på en slags stor knapp på ratten. Bilen ger då ifrån sig ett högt tillfälligt läte som gör omkringvarande trafikanter medveten om min närvaro. Skitsmart! Synd att det inte finns nån ratt på en MC, men man borde kunna hitta något sätt att få det att funka ändå. ;)
Jag tror att gubbstrutten vill att du fixerar den där stora knappen i intryckt läge så att han hör dig när du kommer.
Kör även med helljus och dimljus så skall du se att ingen missar dig när du kommer farande.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
[quote="joel80"]Jag har hittat en supersmart funktion i min bil! Om det är någon i trafiken som verkar ouppmärksam och inte ser mig trycker jag på en slags stor knapp på ratten. Bilen ger då ifrån sig ett högt tillfälligt läte som gör omkringvarande trafikanter medveten om min närvaro. Skitsmart! Synd att det inte finns nån ratt på en MC, men man borde kunna hitta något sätt att få det att funka ändå. ;)

japp det är som sthlm säger fixera tutan glöm inte blåljuset he he.

ok nu har jag tröttnat fortsätt ni Med vänlig hälsning gubbstrutt
Användarvisningsbild
av joel80
Hoppas du förstod att jag bara skojade.. menade inget ont. :)
Användarvisningsbild
av sthlm
gubbstrutt skrev:
joel80 skrev:Jag har hittat en supersmart funktion i min bil! Om det är någon i trafiken som verkar ouppmärksam och inte ser mig trycker jag på en slags stor knapp på ratten. Bilen ger då ifrån sig ett högt tillfälligt läte som gör omkringvarande trafikanter medveten om min närvaro. Skitsmart! Synd att det inte finns nån ratt på en MC, men man borde kunna hitta något sätt att få det att funka ändå. ;)
japp det är som sthlm säger fixera tutan glöm inte blåljuset he he.

ok nu har jag tröttnat fortsätt ni Med vänlig hälsning gubbstrutt
Hade du propagerat för att bilförare skulle ta det försiktigare och vara mera uppmärksamma så är jag helt med dig.
Men att på något sätt uppmuntra eller rättfärdiga att man på MC skall köra med raka rör eller vrålande sportsystem lär inte vinna poäng hos folk.
Jag har själv ett smått helvete med hojjar utanför fönstret där jag bor och vill inte gärna ha mer buller.
Nu gäller inte bara bullerproblemet motorcyklar utan även grannens fina hemsnickrade raka 3" på hans Volvo 850 tills polisen tog honom.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
joel80 skrev:Hoppas du förstod att jag bara skojade.. menade inget ont. :)
oroa dig inte över det såna här konversationer tycker jag är ball.
det var bara så att jag tröttnat jag har min åsikt som jag
står fast vid oavsett vad andra inklusive polisen tycker jag har aldrig stört nån. det är så klart trist om andra blivigt störda
av nån mc nånstans det är dock ej jag vid de tillfällena. Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tyvärr har väl mega-brölandet från alla som kör med raka rör skapat en extrem badwill för allt vad motorer heter.

Mängder med motorbanor har fått stänga, andra ligger under stängningshot och krympta tider. Att få bygga nya är i princip helt omöjligt.

Synd som fan... hade man bara haft ljuddämparna på så hade vi kanske kunnat ha en motorbana på alla större orter.

Om man nu skulle råka tappa några hk på toppen och inte kan leva med det så kan man ju skruva upp turbotrycket ytterligare eller köra lite flera kubik i motorn för att kompensera,,,,,,
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
VolvoB20 skrev:Tyvärr har väl mega-brölandet från alla som kör med raka rör skapat en extrem badwill för allt vad motorer heter.

Mängder med motorbanor har fått stänga, andra ligger under stängningshot och krympta tider. Att få bygga nya är i princip helt omöjligt.

Synd som fan... hade man bara haft ljuddämparna på så hade vi kanske kunnat ha en motorbana på alla större orter.

Om man nu skulle råka tappa några hk på toppen och inte kan leva med det så kan man ju skruva upp turbotrycket ytterligare eller köra lite flera kubik i motorn för att kompensera,,,,,,
jag misstänker att kommunen anser att det är bättre att satsa på fotboll och inte på oss. misstänker att det inte har med ljuddämpare å göra
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hej Jag behöver byta ut mina 21" friktio[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?