svedan skrev:Många D5 -08:or (bl.a. min bil) hade en dålig AC. Om lagret skar (som min) så "stannade" remskivan på AC:n och remmen brann sönder och hade man otur (som jag) så trasslade den in sig i kamremmen med motorras (om otur, som jag) som följd. Det är nog det du läst om?? Lycka till med en i övrigt förbannat bra motor
Ja tackar så mycket. Enormt skön bil att färdas i och köra. Gillar det råa ljudet när man gasar på vid omkörning, låter lite som en rallybil tycker jag. För övrigt vid normal landsvägskörning mycket tyst gång. Synd bara detta med multiremmen men som sagt tidigare så ska jag byta den samt be teknikern/mekanikern kolla samtliga berörda lager och fråga dem om man kan bygga om kamremskåpan på nåt sätt så att det skyddar bättre vid eventuellt multiremsbrott.
Egentligen är det ju oacceptabelt att man ska åka runt med risk för motorras pg a ett sådant fatalt konstruktionsmiss, den ingenjören måste ha haft en dålig dag på jobbet milt sagt :mrgreen: :mrgreen: Förmodligen tar dem inte det på goodwill då min bil är 5 år gammal om jag skulle ha otur och remmen skulle gå av, sen är ju bilen endast servad på Bilia en gång, resterande gånger har den varit servad på andra bilfirmor/verkstäder.