AndS skrev:Har en -08 och den har varit återkallad 2 gånger pga remspännare och ett servicebyte
Första gången återkallad kom efter 2år (2010) och 4500mil
Service och byte av rem pga av att den var fransig vid 8700mil
Andra gången återkallad efter 3,5 år (2011) och 9200mil, skulle då vara en ny remspännarmodell
Vid båda återkallandena byttes remspännare och rem.
Så har du en -08 kan den redan varit bytt några gånger pga återkallelse av Volvo.
Har tittat i servicehäftet och bilen har varit servad en gång på Bilia, sen hos Meca samt de två sista gångerna hos Hedin bil. Så jag tror inte den har varit återkallad för multiremmen, tyvärr men jag ska kolla upp detta en gång till. Annars tar jag det säkra för det osäkra och beställer tid på Lidbil och byter remmen samt spännare, det kostar 1500 kronor, det tycker jag är värt varenda krona med tanke på hur dyrt det kan bli om remmen går av.
Update. Har precis pratat med förra ägaren som servade bilen hos Bilia och där skedde inget byte av multiremmen. Han kände inte till detta "problem". För övrigt så vart han nöjd med bilen enda allvarliga han råkat ut för var höger bromsok som kärvade och det byttes då. Jag får beställa tid hos Lidbil och byta remmen.