Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Man får vad man betalar för är nog svaret på den frågan. Jag brukar renovera oken på plats och det funkar fint. Bara att leta upp ett ok på skroten att plocka ur kolvarna från och montera i oket i din bil med en ny packningssats.
Pillrigt men betydligt billigare och lättare då det ofta är svårt att få lös bromsslangarna utan att dra sönder bromsrören.

När jag höll på och köpte/sålde 740s som värst tror jag att jag hade närmare 15 skrotade bromsok liggande för att få ihop delar :lol:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag körde biltema ok fram på 945an i 8+ år (dom satt där vid köp, och jag böt aldrig), och jag hade aldrig några problem med dom, varesig ojämn verkan eller tröga kolvar.

Kör även biltema ok vänster fram på V70in, visserligen bara ~1.5år hittills, men det fungerar kalas.
av olofp
Tack så mycket för åsikterna alla tre! :)

Jag ska tag i saken så fort garaget blir ledigt.. Jag tänkte nog börja med att försöka motionera oket i alla fall.
Användarvisningsbild
av Stagern
När jag köpte bromsok till en 240 förut på biltema så kollade jag inte hur dom såg ut förrän jag var hemma och upptäckte då att bultarna (mellan dom olika halvorna) var trasiga när jag fått hem dom, men de som är bra med biltema är att dom aldrig gnäller när man lämnar tillbaka prylar :)

Låter som en bra plan att motionera upp oken brukar kunna gå så länge de inte allt för rostigt/smutsigt vid kolven :)
av olofp
Stagern: Okej! Bäst att kolla på plats då kanske :)

Tyvärr har det inte blivit ledigt i garaget än. Till helgen får det bli!

Passade på att tvätta och vaxa bilen istället. Körde av hela bilen med cleaner innan jag la på vaxet. Det tog sin stund! Tur att sambon hjälpte till.

En annan sak jag gjort är att byta packningen till oljepåfyllninglocket.
av jeckemecke
olofp skrev:Äntligen har jag köpt ett armstöd. Nyansen är något mörkare än resten av inredningen (som antagligen blivit lite blekt) men det får duga!
Tog bilen till jobbet igår, då blev det premiärkaffe i mugghållaren :)

Bild
Vad heter armstödet? :D Jag letar efter ett armstöd med mugghållare, som är lite tjockare än det tunna armstödet som är original på min bil. Jag får så ont i axeln när jag åker långt, och skulle vilja att armbågen kommer lite högre upp! Är det 740 armstöd eller från någon annan bil?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Finns både till 740, 760, 940 och 960. Det är väl vanligast i 7/960-serien dock. Spelar ingen roll vilken bil du tar ifrån, dom passar samtliga 7/900-serien. Det GÅR även att montera ett från t ex 85x70, men du måste fixa en egen lösning på låsningen.
Användarvisningsbild
av david70
Har kollat igenom denna tråden och måste säga vilken fin bil du har! :D Som nämndes tidigare i tråden så kan man verkligen tro att den blivit förflyttad med tidsmaskin :P Detta ska följas! Kul tråd :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]