Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Soe69
Vad som gjordes 2013

Bilder på modifikation av oljelock.

Bild
Bild

Nu kommer flera bilder på modifikation av oljelock.

Bild

Bild

Bild

Bild

Orginal
Bild
Bild

Början på modifiering
Bild
Bild

Klart modifierad
Bild
Bild
Bild

Klonat CEM

Johnnype på forum har hjälpt mig att klona min CEM dvs kopiera. En bekant har fått fel på hans CEM och det blev nytt. Hela kalas gick på 14700. Ny CEM ligger på 8600:- och resten gick på bogsering,felsökning och programering. Så jag pratade med Johnny om han kunde kopiera min och tilläga några till mjukvaror/tillbehör och det kunde han.

Packet från Johnny
Bild

Klonade/Kopierade CEM

Bild

Nu har jag monterat ny CEM med min konfiguration + lite till och det funkar fint.
Har fått ny mjukvara till PA300, Premium system, Infällning av backspeglar och dom är testade och fungerar klockrent.
Stor tack Johnny.

Några bilder.
Bild

02 CEM med min konfiguration

Bild

Och allt fungerar

Bild

Flera mjukvaror som Johnny har programerat till mig.

Bild
Bild
Bild
Bild

Och till sist kommande modifikation

Bild
Användarvisningsbild
av Soe69
Lucif3r skrev:Jag måste vara blind... men vad är det för skillnad på ECC-enheterna? Tycker dom ser identiska ut...

ECC från 05 passar inte i en 01. Det som jag har gjort är att jag har flyttat kretskort från 01 till 05- sarg för att bygga om till facelift. Kretskortet från 01 är inte det samma som 05-. Den är större och måste modifieras att passa in i 05 ram/sarg.
Användarvisningsbild
av rikrd
Riktigt rolig tråd att läsa och att titta genom. Grymt fin bil.
För att byta reglagen på stereo/AC. Drar man bara de gamla rakt bakåt med lite kraft eller måste man göra på annat vis? :)
Användarvisningsbild
av Soe69
rikrd skrev:Riktigt rolig tråd att läsa och att titta genom. Grymt fin bil.
För att byta reglagen på stereo/AC. Drar man bara de gamla rakt bakåt med lite kraft eller måste man göra på annat vis? :)

Tackar
På radio är det lätt men på AC lite hårdare och kräver lite våld.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]